فرصت دیده شدن را به ایده‌پردازان می‌دهیم

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در "شنبه‌های خلاق اصفهان" اجرای ایده‌ها را در حوزه مدیریت شهری دنبال کرده و فرصت دیده شدن را به ایده‌پردازان خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی در نخستین رویداد "شنبه های خلاق اصفهان" که شامگاه شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹ که به صورت مجازی در قالب ارائه ایده‌هایی برای مدیریت شهری در مواجهه با وضعیت کرونایی برگزار شد، اظهار کرد: نخستین ایده مطرح شده مربوط به تولید دستگاه ضدعفونی‌کننده با راندمان بالا است که می‌تواند از طریق تولید گاز ازون محیط‌های سربسته و باز را ضدعفونی کند.

وی افزود: پس ارائه این ایده، سؤالاتی پیرامون  پشتیبانی، نگهداری و حجم سرویس‌دهی آن مطرح و توسط صاحب ایده پاسخگویی شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه مورد دوم «ایده بازارچه» در خصوص طراحی پلتفرمی بود که تسهیل دسترسی به سوپرمارکت های محلی را برای افراد فراهم می‌کند، تصریح کرد: در این الگو افراد به عنوان خریدار و عرضه کننده محصولات می‌توانند وارد بازارچه شده و سوپرمارکت‌ها نسبت به بارگذاری اطلاعات، اقدام و خریداران که شهروندان محله‌ها هستند درخواست خود را ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ایده بازارچه به عنوان پلتفرمی که از منظر خرده فروشی به موضوع نگاه می‌کند، بسیار مناسب بود، البته سؤالات مطرح شده درباره این ایده از جمله تفاوت‌های این روش با الگوهای موجود، مزیت‌های رقابتی آن و کیفیت محصولات بازارچه با آنچه ارائه می‌شود، پاسخ داده شد.

ابراهیمی با بیان اینکه ایده سوم مطرح شده مربوط به دستگاه ضدعفونی کننده لباس، ساخت یک شرکت دانش بنیان بود، اظهار کرد: این الگو قابل نصب در ایستگاه‌های اتوبوس و ورودی ساختمان‌های اداری است و نازل هایی دارد که افراد با پاشش محلول های مخصوص، ضدعفونی  می‌شوند.

وی گفت: پس از ارائه ایده دستگاه ضدعفونی کننده لباس سؤالاتی پیرامون قیمت دستگاه، نحوه نگهداری و پشتیبانی و نمونه‌های پیشرفته آن مطرح شد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هر سه ایده پس از پرسش و پاسخ های مطرح شده با در نظر گرفتن چند شاخص از جمله اینکه ایده‌ها باید قابلیت اجرایی در حوزه شهری باشد، جمع‌بندی شده  و در داوری هر سه ایده و پیشنهاد قبول شد.

وی افزود: قرار شد بر حسب اینکه مقدمات اجرایی شدن ایده‌ها آماده باشد، برای اجرایی شدن آنها فرایندهای لازم را دنبال کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در رویداد شنبه‌های خلاق اصفهان برای شرکت‌ها و شهروندان خلاق دارای ایده های عملیاتی فرصت دیده شدن فراهم می‌شود، اظهار کرد: در رویداد شنبه‌های خلاق اجرای ایده‌ها را در حوزه مدیریت شهری دنبال کرده و فرصت دیده شدن را به ایده‌پردازان خواهیم داد.

کد خبر 419463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.