ممیزی ۸۰ درصد از املاک شهر کرمان در سال گذشته

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، ممیزی املاک شهر کرمان را یکی از ضرورت‌های شهرداری دانست که فقدان آن احساس می‌شد.

رضا دادگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تدبیر، دیدگاه مثبت و حمایت شهردار کرمان، ممیزی املاک از سال گذشته آغاز شده و تاکنون، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده طرح ممیزی نیز در سال‌جاری به پایان برسد.

وی افزود: مزیت عمده این طرح، کاهش زمان حضور ارباب رجوع در شهرداری است و زمان جست‌وجوی پرونده‌ها نیز به حداکثر سه دقیقه کاهش پیدا کرده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: استعلام‌ها به‌صورت فرایندی و بدون نیاز به حضور ارباب رجوع انجام می‌شود.

دادگرپور ادامه داد: تنوع و پراکندگی بایگانی‌ها و بانک‌های داده و عدم ارتباط پرونده‌ها و داده‌ها، از عمده‌ مشکلات موجود در شهرداری بود که با انجام ممیزی مرتفع شد و اکنون، با تجمیع تمام بایگانی‌ها، مسیرهای موازی حذف و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای کوتاه شده است.

وی شناسایی منابع پایدار برای شهرداری را از اهداف مهم ممیزی املاک برشمرد و تاکید کرد: برای نخستین بار در تاریخ شهرداری کرمان، تمام املاک به تفکیک کاربرد ملک، دارای کد منحصر به‌فرد شدند که این مسأله عامل مهم افزایش اصالت پرونده‌های شهرداری و امکان ایجاد ارتباط با ثبت اسناد و املاک است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان تصریح کرد: در جریان ممیزی توسط کارشناسان شهرداری، تمامی عوامل محدودکننده ایجاد ارتباط سیستمی با ثبت اسناد و املاک، شناسایی و تمام زیرساخت‌های لازم جهت ارتباط سریع و دقیق فراهم شده است.

دادگرپور افزود: در حال حاضر، قوی‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط مکانی (دقت پنج سانتی‌متر) در ایران، متعلق به شهرداری کرمان است.

کد خبر 419453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.