آمریکا خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت شد

وزیرخارجه آمریکا با تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران مدعی شد که نمی‌توان اجازه داد تا ایران بتواند تسلیحات بیشتری خریداری کند و خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت شد.

به گزارش ایمنا  «مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا در حساب توئیتری خود به تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران پرداخت و با اشاره به برخی اتهامات ضدایرانی خود، مدعی شد که نمی‌توان اجازه داد تا ایران بتواند تسلیحات بیشتری خریداری کند.

پمپئو در ادامه در توئیت ضدایرانی دیگر با اعلام اینکه تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل تا شش ماه دیگر به پایان می‌رسد، خواستار آن شده تا پیش از آن زمان، شورای امنیت بار دیگر تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.

پس از توافق هسته‌ای با ایران، شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه شماره ٢٢٣١ لغو بخش عمده تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در بخش تسلیحاتی تا سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

طبق یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد.

مقام‌های آمریکایی بارها ضمن ابراز نگرانی از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران خواستار جلوگیری از این مسئله شده‌اند.

پیش از این نیز، «ولادیمیر ارماکوف» مدیر اداره کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موقت هستند و اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شوند.

منبع: مهر
کد خبر 419452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.