کدام اصناف در اصفهان هنوز اجازه فعالیت ندارند؟

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: فعلا صحبتی از بازگشایی و شروع فعالیت آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و تالارها نیست، چرا که هنوز شیوع بیماری کرونا کنترل نشده است و تا مشخص شدن وضعیت این بیماری مراکز فوق همچنان تعطیل هستند.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه فعالیت آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و تالارها هنوز ممنوع است، اظهار کرد: فعلا صحبتی از بازگشایی و شروع فعالیت آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و تالارها نیست، چرا که هنوز شیوع بیماری کرونا کنترل نشده است و تا مشخص شدن وضعیت کرونا ویروس مراکز فوق همچنان تعطیل خواهند بود.

وی با توضیح اینکه فعالیت باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و تمام مراکزی که هنوز دستور بازگشایی به آن‌ها داده نشده است، کاملا غیرقانونی است، اضافه کرد: مرکز بهداشت با همکاری اداره اماکن و پلیس در صورت مشاهده تخلف و باز بودن مراکز و واحدهای فوق، در اسرع وقت رسیدگی خواهد کرد و در صورت عدم رعایت قوانین مقابله با کرونا ویروس افراد و واحدهای متخلف جریمه و پلمب خواهند شد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و آن را اعلام کنند تا رسیدگی شود، تمرکز بهداشت محیط روی ثبت نام اصناف در سامانه وزارت بهداشت برای اجازه فعالیت آن‌ها است. 

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت محیط استان برای انجام طرح ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت با تمامی اصناف، تشکل‌ها، اداره‌ها و واحدها جلسه گذاشته است و بازرسین مرکز بهداشت، مغازه به مغازه سرکشی  و با رسیدگی به امور مرتبط با کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ کمک می‌کنند. حدود ۲۰۰ نیروی مردمی در شهر اصفهان در حال کمک‌رسانی به مرکز بهداشت محیط برای ثبت نام اصناف در سامانه وزارت بهداشت و همین تعداد نیروی مردمی نیز در شهرستان‌های اصفهان در حال خدمت‌رسانی و پرکردن فرم‌های مربوطه برای ثبت نام واحدها هستند.

میرجهانیان افزود: بعد از اجرای گام دوم مقابله با شیوع کرونا ویروس هیچ کدام از تالارهای استان فعالیت غیرقانونی نداشته‌اند و گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.

کد خبر 419426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.