محل هزینه‌کرد درآمد جدید شستا شفاف نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با بیان اینکه تاکنون هزینه‌کرد منابع حاصل از فروش شستا در بورس مشخص و شفاف نیست گفت: تمامی منافع حاصل از فعالیت این هلدینگ، متعلق به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است. اگر وجه حاصل به منظور همسان‌سازی حقوق این افراد استفاده شود تفاوتی با خوردن پول این قشر ندارد.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عرضه سهام (شستا) اظهار کرد: باید مشخص باشد وجه تامین مالی شده حاصل از فروش سهام این هلدینگ بزرگ به چه منظور استفاده می‌شود. در حال حاضر اما هزینه‌کرد منابع حاصل از فروش شستا در بورس مشخص نیست.

وی افزود: باید توجه داشت که تمامی منافع حاصل از فعالیت این هلدینگ، متعلق به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است. اگر منافع این عرضه به جیب صاحبان اصلی آن بازگردد یا در راستای بهینه‌سازی وضعیت موجود باشد مخالفتی نداریم اما در صورتی که هزینه کرد این وجه مشخص نبوده یا منافع آن به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگردد، جامعه کارگری مخالفت خود را اعلام می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر سناریوهایی برای هزینه‌کرد وجه حاصل از فروش سهام شستا در بازار بورس وجود دارد که شامل پر کردن کیسه‌ خالی دولت یا همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است. باید توجه کرد که دولت بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. بنابراین اگر وجه حاصل شده از فروش سهام شستا به منظور همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی استفاده شود تفاوتی با خوردن پول این قشر ندارد. شستا دیگر نباید حیات خلوت دولت‌ها باشد.

برشان درباره تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در شرایط کرونایی موجود گفت: تاکنون ۴۷ هزار نفر در اصفهان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند و سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت این بیمه‌ بیکاری در سراسر کشور با مشکل رو به رو است. باید توجه داشت که بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه علت خصوصی‌ سازی‌های غلط اخیر، رانت در واگذاری است گفت: به هزینه‌کرد اشتباه وجه حاصل از فروش سهام شستا در بورس اعتراض داریم.

کد خبر 419418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.