۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
افزایش ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌های قم

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با در نظر گرفتن منافع خانواده تاکسیرانان، کرایه تاکسی‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد.

روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب نرخنامه حمل‌ونقل عمومی قم برای سال ۹۹ در جلسه اخیر شورای شهر، اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت بنزین در آبانماه سال گذشته افزایش داشت، رانندگان تاکسی با مسئولان استان همکاری کرده و اقدام به افزایش قیمت کرایه‌ها نکردند.

وی با تقدیر از تاکسیرانانی که افزایش قیمت‌ها را تحمل کرده و نگذاشتند بر کرایه تاکسی‌ها اثر گذارد، افزود: به رانندگان تاکسی شهری قول داده بودیم که در افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها، افزایش تورم و قیمت بنزین را پوشش دهیم.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با در نظر گرفتن منافع خانواده تاکسیرانان، کرایه تاکسی‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی به نرخ‌گذاری قیمت بلیط اتوبوس‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت برای استفاده برخی از اقشار مانند دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب اعمال نشده چون برای استفاده آن‌ها از اتوبوس استقبال می‌کنیم.

امرالهی خاطرنشان کرد: یارانه‌ای که شهرداری به سازمان اتوبوسرانی می‌داد در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ به ۲۵ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده و در صورت نیاز تا پنج میلیارد تومان دیگر نیز این مبلغ افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با هدف تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی، قیمت بلیط اتوبوس تنها ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که این رقم کمتر از تورم رسمی کشور است.

رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پرداخت قیمت بلیط اتوبوس به‌صورت نقدی افزایش بیشتری خواهد داشت تا مردم تشویق به استفاده از کارت‌های الکترونیکی شوند، افزود: از شهروندانی که هنوز از کارت‌های هوشمند استفاده نمی‌کنند، دعوت می‌کنم برای آنکه اشراف مدیریت شهری بر شرایط نظارتی حمل‌ونقل تسهیل شود، از این کارت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کارت‌های الکترونیکی، کنترل، نظارت و بهبود سرویس‌دهی در ناوگان اتوبوسرانی را افزایش خواهد داد، گفت: استفاده کارت‌های الکترونیکی در شرایط حاضر هم از لحاظ بهداشتی و ایمنی مناسب‌تر است هم گامی در جهت تحقق شهر هوشمند خواهد بود.

امرالهی اظهار کرد: وقتی تراکنش‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شود، کار مدیریت حمل‌ونقل نیز تسهیل‌ می‌شود و بهتر درمی‌یابیم که هر یک از خطوط در چه وضعیتی قرار داشته و سرفاصله زمانی، حجم مسافران و تعداد اتوبوس‌های یک خط به‌راحتی برآورد می‌شود و مطابق آن ظرفیت اتوبوس‌ها را مشخص کنیم.

کد خبر 419409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.