پروژه حذف محمدرضا ساکت از فدراسیون فوتبال کلیک خورده است؟

فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نامه ای زده است که دیگر با سازمان تیم های ملی که رییس آن محمدرضا ساکت است مکاتبه ای نداشته باشد و درخواست های خودش را به کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال ارسال کند.

به گزارش ایمنا، اسکوچیچ در مدتی که از ایران دور بوده با سازمان تیم های ملی در ارتباط بوده،  سازمانی که مسئولیت آن برعهدهه محمدرضا ساکت بوده است، نفر دوم فدراسیون در زمان حضور مهدی تاج.

بعد از جدایی رئیس فدراسیون فوتبال اما ساکت دیگر نفوذ و قدرت گذشته را ندارد. او در هفته های گذشته تلاش کرده تا با حضور در محل کارش نشان دهد آن جدیت لازم را برخلاف شایعات برای ادامه همکاری دارد.شاید هم او منتظر است حکم اخراجش را صادر کنند. منتهی بعید به نظر می رسد بهاروند رئیس موقت فدراسیون فوتبال بخواهد چنین اقدامی کند ولی فعالیت های ساکت در فدراسیون هر روز محدود و محدودتر می شود.

او که تا پیش از حضور نبی به عنوان بیر کل جدید، روی فعالیت های دبیر قبلی نظارت می کرد، حالا دیگر در آنجا قدرتی ندارد. ریاست سازمان تیم های ملی هم با از نظر منتقدان ساکت با توجه به بازنشسته بودن ساکت غیر قانونی است.به تازگی هم فدراسیون فوتبال نامه ای به دراگان اسکوچیچ ارسال کرده که منجر به قطع ارتباط او با سازمان تیم های ملی خواهد شد، یعنی جایی که ساکت در آن فعالیت دارد. در این نامه به دراگان اسکوچیچ اعلام شده از این پس از هر کاری دارد و به ویژه حالا که دور از ایران است و کارهای تیم ملی را دورادور پیگری می کند، درخواست‌های خود را به کمیته بین الملل ارسال کند. این اقدام منجر به آن خواهد شد که اسکوچیچ دیگر ارتباط مستقیم با ساکت نداشته باشد و عملا امور تیم ملی و نظارت بر اسکوچیچ از حیطه وظایف سازمان تیم های ملی خارج شود.

این اقدامی مهم برای حذف محمدرضا ساکت خواهد بود. احتمالا نظارت روی تیم بزرگسالان هم در حیطه اختیارات دبیر کل قرار می گیرد. در گذشته که روال کار به همین صورت بود و معمولا این دبیر کل‌ها بودند که روی تیم ملی نظارت داشتند.خود نبی در دوره ای حتی سرپرست تیم ملی شد و نزدیکی او و کی روش به هم باعث شد تا بعد از جدایی نبی، کارلوس چند بار به نفعش مصاحبه کرده و بگوید کاش او همچنان در فدراسیون فوتبال حضور داشت.

درباره ساکت هم خبرهایی رسیده مبنی بر اینکه فعلا در تهران به سر نمی برد و به اصفهان بازگشته است. اینکه او دوباره به فدراسیون فوتبال می رود یا نه؟ سوالی است که به وضوح می توان آن را پاسخ داد.ساکت فعلا تصمیم دارد در محل کارش در فدراسیون و همینطور آکادمی تیم های ملی حاضر شود.

منبع: خبر ورزشی

کد خبر 419404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.