۵۳ هکتار به عرصه‌های فضای سبز جنگلی شهر اضافه می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: عرصه ۵۳ هکتاری شهرک پرتو سبز به عرصه‌های فضای سبز جنگلی شهر اضافه می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان ۵۳ هکتار از عرصه منابع طبیعی پشت شهرک پرتو (واقع در منطقه دو) در اختیار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گرفت و نهال‌های مورد نظر برای کاشت در آن توسط منابع طبیعی و شهرداری منطقه دو تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه ۵۳ هکتاری شهرک پرتو گونه‌های گیاهی و نهال‌های مقاوم به شرایط خشکی و با نیاز آبی کم کاشته می‌شود، افزود: تاکنون در بیش از ۱۵ هکتار از این عرصه گیاهان و نهال‌های دو یا سه ساله کم نیاز آبی کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای توسعه جنگل کاری‌های کمربند سبز شهر در عرصه‌های متعددی دیم‌کاری انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۴ هکتار دیم‌کاری در شهر اصفهان انجام شده و تمام بذرها سبز شده و می‌توانیم تا دو سال آینده آنها را به فضای سبز شهر اضافه کنیم.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، دیم‌کاری‌ها تا ۲۰۰ هکتار در کمربند شهر ادامه خواهد داشت زیرا برای دیم‌کاری نیازی به تأمین آب و سیستم آبرسانی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه آب پایداری در شهر اصفهان وجود ندارد و هر آنچه که بوده برای عرصه‌های کاشته شده است، چاره‌ای نداریم با توجه به اقلیم شهر سطح دیم‌کاری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم گسترش پارک‌های تفرجگاهی در شهر، گفت: با به اینکه سرانه پایین تفرجگاهی در شهر اصفهان علی رغم وجود سرانه قابل قبول فضای سبز، در مناطقی که امکان تملک زمین وجود دارد پارک‌های تفرجگاهی احداث خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: در مناطق جنوبی شهر بر ایجاد بام سبز، کشاورزی شهری و در مناطق شمال شهر که هنوز زمین وجود دارد، احداث پارک‌های همسایگی و کوچک مقیاس تاکید شده تا بتوانیم در محلات تفرجگاه مورد نیاز شهروندان را ایجاد کنیم.

کد خبر 419386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.