سیر نزولی کرونا و فعالیت دوباره کارخانه ها

در حالی که پیشگیری و کنترل ویروس کووید-۱۹ در سراسر دنیا به طور جدی در حال انجام است، بعضی شرکت‌ها و کارخانه‌ها فعالیت خود را با رعایت نکات توصیه شده آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس خطرناک کرونا تا کنون دو میلیون و ۱۲ هزار و ۶۹ نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده و ۱۲۷ هزار و ۴۹۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. در کشورهایی که آمار افراد مبتلا به کرونا سیر نزولی را طی می‌کند، بعضی شرکت‌ها و کارخانه‌ها فعالیت خود را با رعایت نکات توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) دوباره آغاز کرده‌اند. فروشگاه‌های اینترنتی نیز به دلیل افزایش حجم سفارش‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا، تعداد نیروهای خود را افزایش داده و محدوده فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کرده‌اند.

فعالیت دوباره فروشگاه اینترنتی آمازون

به دلیل شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹، میلیون‌ها انسان به منظور تهیه کالاهای مورد نیاز خود به خرید از فروشگاه اینترنتی آمازون روی آورده‌اند؛ بنابراین شرکت آمازون به منظور افزایش میزان خدمت‌دهی به خریداران، نیروهای جدید استخدام کرده است. این فروشگاه آنلاین به اعضای سرویس آمازون پرایم اعلام کرده است که احتمال تاخیر در تحویل سفارش‌های آن‌ها وجود دارد. این شرکت اعلام کرده که قانون فاصله گذاری اجتماعی و افزایش تقاضا باعث به تاخیر افتادن زمان تحویل کالای مورد نیاز خریداران شده است.

علاوه بر این، آمازون لزوم حفظ سلامت مشتریان و کارکنان را از جمله دلایل محدودیت‌های اخیر عنوان کرده است. این شرکت به اندازه کافی دستکش محافظتی و ماسک در اختیار کارکنان خود قرار داده و به منظور انجام آزمایش تشخیصی کرونا از کارکنان خود طرح ویژه‌ای راه‌اندازی کرده است. در نهایت آمازون از مشتریان خود درخواست کرده که خریدهای خود را به صورت هفتگی انجام دهند و افرادی که امکان خرید امن برای آن‌ها وجود دارد، کالاهای مورد نیاز خود را حضوری خریداری کنند.

بازگشت شرکت هوندا به دوران قبل از کرونا

شرکت خودروسازی هوندا، کارخانه خود را در ووهان چین که مرکز اولیه پیدایش و شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان بشمار می‌رفت، به تازگی بازگشایی کرده است. این شرکت از کارگران خود تست دمای بدن می‌گیرد و از آن‌ها درخواست کرده تا فاصله بیش از یک متر را با یکدیگر رعایت کنند. این کارخانه فعالیت خود را در تاریخ ۱۱ مارس به صورت محدود آغاز کرده بود و در حال حاضر فعالیت خود را به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا باز گردانده است. کارخانه هوندا به منظور جبران روزهای از دست رفته، از کارکنان خود خواسته است مدت زمان بیشتری را در روز مشغول کار شوند.

ادامه شرکت‌های خودروسازی با رعایت اصول بهداشتی

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان مانند فورد، فیات کرایسلر و تویوتا موتورز قصد دارند کارخانه‌های خود را دوباره بازگشایی کنند. این شرکت‌ها به منظور جلوگیری از ضررهای وارد شده ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا، تصمیم گرفتند با رعایت نکات بهداشتی و پیروی از پروتکل‌های ایمنی، بررسی دمای بدن کارکنان، ارائه پرسشنامه‌های روزانه سلامتی، اجرای طرح خاصی به منظور دور نگه داشتن کارکنان از یکدیگر و استفاده از ماسک و دستکش به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 419294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.