معابر ۱۰۷ روستای اصفهان امسال آسفالت می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: امسال طرح هادی در۶۰ روستا انجام خواهد شد و علاوه بر آن عملیات نقشه‌برداری ۱۵۰ روستا را نیز برای تهیه طرح هادی و تعیین محدوده در سال‌های بعد انجام می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، علی کریمی با بیان این که  امسال بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا معابر ۱۰۷ روستا در سطح استان آسفالت شود. گفت: کل هزینه این طرح ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن از سوی دفتر مرکزی بنیاد مسکن تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: این روستاها در شهرستان‌های مختلف استان قرار دارند و به نظر می‌رسد بتوان این طرح را تا نیمه نخست سال به اتمام رساند.

کریمی با بیان‌اینکه از محل اعتبار سال ۹۸ عملیات آسفالت‌ریزی ۱۰ روستا در سال قبل انجام گرفت، اضافه کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۶۵۰ روستا در سطح استان آسفالت شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اصفهان، اجرای طرح هادی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برای سال ۹۹ برشمرد و اظهار داشت:  امسال طرح هادی در۶۰ روستا انجام خواهد شد و علاوه بر آن عملیات نقشه‌برداری ۱۵۰ روستا را نیز برای تهیه طرح هادی و تعیین محدوده در سال‌های بعد انجام می‌دهیم.

به گفته کریمی، ۹۳۵ روستا بالای ۲۰ خانوار در سطح استان وجود دارد که برای  ۹۱۹ روستا طرح هادی تهیه شده است. 

معاون‌ عمران روستایی بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به محدودیت‌های اعتباری برای انجام طرح هادی ادامه داد: به همین علت این طرح به صورت مرحله به مرحله (فازبندی) اجرای می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح هادی مصوب شد، افزود: تاکنون ۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته و این میزان اعتبار باید در ۲۷۹ روستا هزینه شود.

کریمی در باره صدور اسناد مالکیت در استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ۲ هزار و ۶۹۴ واحد مسکونی روستایی و چهار هزار و ۸۹ واحد مسکونی شهری سند صادر شد که مجموع صدور اسناد در این سال‌ها را به ۶ هزار و۷۸۳ جلد انواع سند شهری و روستایی و همچنین ۲۲۴ هزار و ۲۲۹ سند واحد مسکونی رساند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اصفهان همچنین با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در مناطق سیل‌زده لرستان گفت: اعتبار مُصوب روستاهای سیل‌زده این استان ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که برای ۱۱ روستا به بنیاد اختصاص یافت.

کریمی افزود: در حال حاضر۸۰ درصد از اعتبارات طرح هادی در روستاهای سیل‌زده لرستان، هزینه و عملیات جدول‌گذاری، تسطیح، آماده‌سازی، پیاده‌رو سازی، اجرای سنگ فرش و آسفالت انجام شده است.

طرح هادی روستای از جمله طرح‌هایی است که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 419253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.