کدام کشورهای درگیر کرونا فوتی نداشته‌اند؟

با وجود اینکه ویروس کرونا تا به حال بیش از ۱۳۰ هزار قربانی داشته است برخی کشورها با وجود درگیری با این ویروس فوتی را ثبت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویروس کرونا که ابتدا کشور چین و به تدریج کل دنیا را درگیر کرد تا به حال بیش از دو میلیون نفر را درگیر کرده است و بیش از ۱۳۰ هزار قربانی داشته است، اما با این وجود برخی کشورها هنوز فوتی را بر اثر این ویروس ثبت نکرده اند.

۱.رئونیون

شاید اسم کشور رئونیون تا به حال به گوش شما نخورده باشد، کشوری ۸۲۷ هزار نفری که با وجود ۳۹۱ بیمار مبتلا به کرونا تا بدین لحظه فوتی را ثبت نکرده است، جزیره‌ای که حالا با این آمار عجیب می‌تواند نام خود را بیش از پیش بر سر زبان جهانیان بیاندازد.
کشور رئونیون اولین و تنها کشوری است که با تعداد مبتلای بیش از ۳۰۰ نفر تا بدین لحظه فوتی را ثبت نکرده است.

۲.ویتنام

دومین کشوری که با وجود تعداد مبالای نسبتا بالا فوتی را ثبت نکرده است، کشوری آسیایی به نام ویتنام است، کشوری ۹۷ میلیون نفری که با وجود این تعداد جمعیت و ۲۶۸ مبتلا کرونا هنوز فوتی را ثبت نکرده است.
نکته قابل توجه ویتنام جمعیت بالای این کشور و درگیری کم آن با کرونا است که با وجود درگیری جهانی کرونا فوتی را ثبت نکند.

۳. جزایر فارو

مجموع جزایر فارو که در شمال اروپا وجود دارد با جمعیت ۴۸ هزار نفری( تقریبا نیمی از تعداد مبتلایان کرونا در چین) با وجود درگیری ۱۸۴ تن از شهروندان به کرونا هنوز فوتی نداشته است، موضوعی که نگرانی‌ها به شیوع این کرونا را در این جزایر سردسیر کاهش می‌دهد.

۴.رواندا

کشوری کوچک در مرکز آفریقا با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر که تا به حال ۱۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را به خود دیده است اما هنوز فوتی بر اثر این ویروس نداشته است، کشوری که حالا با ثبت هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا می‌تواند به جنگ‌های تاریخی خود پایان دهد.

۵. جبل الطارق

کشوری بسیار کوچک با جمعیتی بیش از ۳۰ هزارنفر در جنوب غربی اروپا که تا بدین لحظه ۱۳۱ بیمار کرونایی را شناسایی کرده است، اما هنوز فوتی بر اثر این بیماری نداشته است، این در حالی است که جبل الطارق مرز مشترکی با اسپانیا دارد که وضعیت قرمزی در شیوع کرونا دارد.

تجربه موفق سایر کشورها

کامبوج با ۱۲۲ مبتلا، ماداگاسکار با ۱۱۰ مبتلا، گویان فرانسه با ۸۶ مبتلا، پلی نری فرانسه با ۵۶ مبتلا، اوگاندا با ۵۵ مبتلا، گینه استوایی با ۵۱ مبتلا، ماکائو با ۴۵ مبتلا، گینه بیسائو با ۴۳ مبتلا و اریتره با ۳۵ مبتلا به کووید ۱۹ از جمله سایر کشورهایی بودند که با وجود درگیری با کرونا ویروس هیچ فوتی را ثبت نکرده اند.

کدام کشور به طور کامل کرونا را شکست داد؟

در میان کشورهایی که هیچ فوتی بر اثر کرونا نداشته‌اند، گرینلند با ۱۱ مبتلا به کرونا و بهبودی همه این تعداد موفق ترین کشور در مقابله با این ویروس لقب می‌گیرد.

کد خبر 419179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.