مراکز شبانه روزی بهزیستی ارزیابی می‌شود

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان گفت: برای بهتر پیش رفتن امور کنترل شیوع کرونا برنامه ارزیابی اقدامات پیشگیری مراکز شبانه‌روزی بهزیستی طراحی شده که روند آن به این صورت است که این مراکز باید اقدامات خود را ارزیابی کنند.

پژمان پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوشبختانه مورد مشکوک یا مثبت جدید کرونا در مراکز بهزیستی استان نداریم و آمار فوتی‌ها در این مراکز از ابتدا تاکنون همان سه مورد قبل است و همه قوانین بهداشتی در مراکز در حال اجرا شدن است.

وی با بیان اینکه وضعیت همه مراکز بهزیستی به طور روزانه به اطلاع معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان می‌رسد، افزود: شرایط امکانات تست کرونا بهتر از قبل است و حتی امکان تست فوری هم وجود دارد و نظارت کافی بر عملکرد در این زمینه مراکز وجود دارد.

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان در خصوص شرایط کلی مراکز بهزیستی، تصریح کرد: وضعیت در همه مراکز مناسب است و حساسیت خاصی برای رعایت دستورات بهداشتی وجود دارد و تیم درمان علوم پزشکی هم با بهزیستی همکاری لازم را دارد و در موارد مشکوک بیماری همراهی لازم برای درمان بیماران وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید بهزیستی کشور گفت: برای بهتر پیش رفتن امور برنامه ارزیابی اقدامات پیشگیری مراکز شبانه‌روزی طراحی شده که در قالب یک برنامه ویدئو کنفرانس به همه استان‌ها ابلاغ شده است و روند آن به این صورت است که این مراکز  باید اقدامات خود را ارزیابی کنند.

پورشبانان در تشریح برنامه خودارزیابی مراکز بهزیستی، اظهار کرد: این برنامه بر اساس پروتکل‌های بهزیستی کشور تدوین شده و چک لیست‌های آن را به مراکز داده‌ایم تا از روند اجرای همه امور ضدعفونی، رعایت فاصله‌ها و موارد بهداشتی مطلع شویم.

وی با تاکید بر اینکه پس از ارسال این فرم‌ها، بدون اطلاع قبلی با مراکز شبانه روزی تماس‌های آنلاین برقرار می‌شود، افزود: به دلیل محدودیت ترددها و بازدیدها از طریق بهزیستی استان و بهزیستی کشور بدون اطلاع قبلی تماس‌های آنلاین با این مراکز برقرار می شود تا وضعیت همه قسمت‌های مرکز مشاهده شود و بازرسان از روند وضعیت مرکز اطلاع پیدا کنند که به این نحو از درستی اطلاعات دریافتی در فرم‌های مراکز مطلع می‌شویم.

دبیر کارگروه کرونای بهزیستی استان اصفهان درباره مزایای این طرح گفت: ارزیابی وضعیت موجود بدون تردد و حضور در مراکز انجام می‌شود و با توجه به اینکه دو ماه درگیری با اقدامات کنترل کرونا روند فرسایشی داشته این اقدام باعث می‌شود مراکز دچار روزمرگی نشوند و به طور جدی این دستورات را اجرا کنند.

وی در خصوص تعداد مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۹۱ مرکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان اصفهان است که ۱۵ هزار مددجو و چهار هزار پرسنل در این مراکز ساکن و مشغول هستند که از این تعداد مراکز ۶۴ مرکز مربوط به حوزه توانبخشی بهزیستی است.

کد خبر 419090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.