مسافران اتوبوس‌ها نباید بیش از ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها باشد/نصب طرح‌های "برو به سلامت"در شهر

معاون حمل ونقل وترافیک شهردار اصفهان گفت: بنرهای طرح‌ "برو به سلامت" در سه محور الزام استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی، ضدعفونی کردن دست‌ها در حمل ونقل عمومی و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متر در سطح شهر و ایستگاه‌های اتوبوس نصب و حساسیت بیماری کرونا را به شهروندان گوشزد می‌کند.

داریوش امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باتوجه به افزایش تعداد مسافران اتوبوس و بالتبع تعداد خطوط اتوبوسرانی، جلسه‌ای با مسئولان معاونت بهداشت علوم پزشکی اصفهان برگزار و مقرر شد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و فاصله‌گذاری اجتماعی و فرهنگ‌سازی در ایستگاه‌ها، اتوبوس و تاکسی‌های شهر اجرا شود.

وی افزود: پیرو مصوبات طرحی با عنوان "برو به سلامت" در سه محور الزام بودن استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی، الزام به ضدعفونی کردن دست‌ها در حمل ونقل عمومی و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متر مطرح و مقرر شد در سطح شهر در قالب بنر، لمپوست، همچنین توسط مناطق ۱۵ گانه در سرپناه‌های ایستگاه های اتوبوس نصب و حساسیت موضوع بیماری کرونا به شهروندان گوشزد شود.

معاون حمل ونقل وترافیک شهردار اصفهان از اجرای طرح فاصله‌گذاری در ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر خبر داد و گفت: در ایستگاه‌های اتوبوس نشانه‌گذاری‌ها با فاصله حداقل یک و نیم متری در حال انجام است که انتظار می‌رود شهروندان نیز خود را ملزم به رعایت فاصله توصیه شده بدانند.

وی تصریح کرد: اقداماتی همچون نشانه‌گذاری‌ و فاصله‌گذاری‌ها در تمام ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های BRT و باجه‌های شارژ کارت اتوبوس انجام شده است.

امانی با تاکید بر اینکه مسافران داخل اتوبوس‌ها نباید بیشتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها باشد، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت نکات بهداشتی در صورت شلوغی اتوبوس وارد آن نشوند و با اتوبوس بعدی راهی مقصد شوند.

 وی ادامه داد: البته نیروهای انسانی در ایستگاه های BRT مستقر شده و رعایت ظرفیت مجاز اتوبوس‌ها را کنترل می‌کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه دستورالعمل تعداد مسافران تاکسی‌ها (دو نفر عقب و یک نفر جلو) حتما باید رعایت شود، گفت: شهروندان برای شکایت از رانندگانی که طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی برای سوار کردن حداکثر سه مسافر را رعایت نمی‌کنند، مراتب را با شماره ۳۵۶۸۸۱۰۰ یا ۱۳۷ اطلاع دهند.

 وی خاطرنشان کرد: اخیراً ماسک، دستکش و بروشورهای آموزشی بین تعداد زیادی از رانندگان تاکسی به صورت رایگان توزیع شده است.

کد خبر 419079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همتی IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 1
    چرا اتوبوسی که فقط ظرفیت شش خانم را برای نشستن دارد را در خط بی ار تی تهرانپارس آزادی قرار می‌دهید یا واقعا رسیدگی نمی‌شود یا از تعداد مسافران صبح خبر ندارید شماره اتوبوس34444