چه کشورهایی برای بیماری کرونا از پلاسما درمانی استفاده می‌کنند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد پلاسما درمانی، روش موثر و کم‌خطری برای بهبود بیماران کرونایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا تا کنون جان افراد زیادی را در سراسر دنیا گرفته است؛ بنابراین محققان سراسر جهان به دنبال پیدا کردن روش‌های موثر برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس هستند. نتایج مطالعات نشان داده است که روش پلاسما درمانی، برای بهبود بیماران کرونایی بسیار موثر است. در ادامه شما را با این شیوه درمانی، چگونگی انجام آن، کشورهایی که از پلاسما درمانی استفاده می‌کنند و میزان تاثیرگذاری این روش آشنا می‌کنیم:

پلاسما درمانی چگونه انجام می‌شود؟

محققان معتقد هستند پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا، در هفته سوم تا چهارم بعد از ابتلا به بیماری، عاری از ویروس شده و سرشار از آنتی‌بادی خواهد بود. این آنتی‌بادی‌ها با دستگاهی به نام "پلاسما فرزیس" از بدن آن‌ها خارج می‌شود؛ سپس آنتی‌بادی افراد بهبود یافته، جایگزین پلاسمای افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا وضعیت مناسبی ندارند و در بخش آی سی یو بستری هستند، می‌شود. بنابراین سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا با کمک این آنتی‌بادی، با ویروس کووید-۱۹ مقابله کرده و وضعیت ریوی این افراد نیز بهبود پیدا می‌کند؛ این آنتی‌بادی تحت نظارت متخصص ریه و بیهوشی به بیماران بدحال تزریق می‌شود.

چه کشورهایی از پلاسما درمانی استفاده می‌کنند؟

بعد از چین، ایران دومین کشوری است که استفاده از روش پلاسما درمانی را آغاز کرد. پس از آن، این روش درمانی در کشورهای دیگر مانند آمریکا، روسیه، کره جنوبی، هند، آلمان و فرانسه نیز در حال اجرا است. نتایج مطالعات زیادی نشان داده است که پلاسما درمانی، روشی موثر برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا است. اخیرا متخصصان با اعلام خبر درمان بیماران کرونا به کمک روش پلاسما درمانی در یکی از بیمارستان‌ها در نیویورک، این روش را بسیار موثر دانسته و امیدوار هستند که بتوانند با استفاده از آن، بیماران کرونایی را کامل درمان کنند. پزشکان ایالت "کرالا" در جنوب هند نیز استفاده از روش پلاسما درمانی را آغاز کرده و به نتایج امیدوارکننده‌ای دست یافته‌اند.

میزان تاثیرگذاری پلاسما درمانی چقدر است؟

بررسی میزان تاثیرگذاری روش پلاسما درمانی به مستندات بالینی بیشتری نیاز دارد و اقدامات تحقیقاتی در این خصوص در کشورهای مختلف در حال انجام است. این روش درمانی، تکنیک جدیدی نیست، اما استفاده از آن برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا تا قبل از کشف روش‌های موثر دیگر، می‌تواند اثر نسبی داشته باشد. علاوه بر این پلاسما درمانی روش کم خطری است و عوارض چندانی ندارد. با توجه به اینکه این روش درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است، امیدوار هستیم در روزهای پیش رو آمار افراد بهبود یافته با استفاده از پلاسما درمانی افزایش پیدا کند.

کد خبر 418895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.