ظریف و لاوروف درباره تحولات افغانستان و یمن گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه درباره آخرین تحولات افغانستان و همچنین رخدادهای اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش بس پایدار در این کشور با همتای روس خود گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف با سرگئی لاوروف در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا  روند صلح در این کشور و همچنین رخداد های اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش بس پایدار در این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راههای جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

وزیر امور خارجه صبح امروز نیز در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با همتایان قطری و ترک خود، درباره آخرین وضعیت بحران سیاسی افغانستان به ویژه روند صلح در این کشور گفت‌وگو کرده بود. 

وی دیروز نیز با حیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، لزوم  وحدت در بین گروه‌های مختلف این کشور، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

همچنین ظریف شامگاه دیروز در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن حمایت از تلاش‌های دبیرکل برای برقراری آتش‌بس در یمن و با بیان اینکه بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد، برقراری آتش بس پایدار را مقدمه‌ای برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران یمن خواند.

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزئیاتی از تماس‌های خود با محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد.

کد خبر 418669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.