ظریف با وزرای خارجه ترکیه و قطر درباره بحران سیاسی افغانستان رایزنی کرد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان ترک و قطری خود، درباره آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور رایزنی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، صبح امروز - دوشنبه- با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی کردند و درباره آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور تبادل نظر کردند. آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

همچنین در گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر،  وزرای امور خارجه دو کشور درباره آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور رایزنی کردند.

بعد از ظهر روز گذشته، ظریف با «حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به شکل تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگو،  وزیر امور خارجه لزوم وحدت در بین گروه‌های مختلف افغانستان، برقراری صلح و ثبات در این کشور و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

همچنین وزیر امور خارجه روز گذشته در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با ارائه گزارشی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزئیاتی از تماس‌های خود با مقامات این کشور،  محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد.

کد خبر 418644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.