۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
فعلاً به پارک‌ها نروید

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر پارک‌ها محل خوبی برای توقف، استراحت یا گذران اوقات فراغت نیست.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس مفاد دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان، استفاده و توقف در پاک برای بازی، نشستن و یا استفاده گروهی از این محیط‌ها آسیب‌زا و ممنوع است و انتظار می‌رود شهروندان به این توصیه‌ها توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پارک‌ها محل خوبی برای توقف، استراحت یا گذران اوقات فراغت نیست، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان باید کمتر در پارک‌ها تردد داشته باشند، البته امیدواریم این بحران به زودی خاتمه پیدا کند و شهروندان دوباره از فضای زیبای پارک‌ها استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: استفاده از وسایل بازی کودکان، سرویس‌های بهداشتی و مبلمان پارک‌ها عامل اشاعه آلودگی ویروس خواهد بود که امیدواریم به زودی این مشکل رفع شود.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای توسعه پارک‌های شهر، تصریح کرد: در برنامه سال ۹۹ باتوجه به لزوم وجود زمین‌های قابل تمک برای احداث فضای سبز و رساندن سرانه فضای سبز شهر به استانداردهای مطلوب، راهکار سازمان پارک‌ها ایجاد بام و دیواره‌های سبز در مناطقی است که کمتر زمین وجود دارد.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد بام سبز با یک شیوه جدید و متفاوت در مناطق چهار، پنج، شش و یک شهرداری پیش‌بینی شده و در حال برنامه‌ریزی است و در سایر مناطق نیز استفاده از زمین‌های کشاورزی قابل تملک برای تبدیل به پارک مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله دو، هفت، ۱۰، ۱۵، ۱۱، ۱۲ که پتانسیل توسعه پارک‌ها وجود دارد، برنامه‌ریزی برای افزایش تملک زمین انجام شده تا با سرعت بیشتری پارک های محلی، همسایگی و حاشیه‌ای توسعه یابد.

کد خبر 418591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.