ستاره سوم استقلال چگونه از دست رفت؟/ استقلال ۱-۲ جوبیلو ایواتا فینال آسیا۱۹۹۹ + خلاصه بازی

استقلال برای آخرین بار در سال ۱۹۹۹ به فینال جام باشگاه‌های آسیا رسید و در حالی که بازی بهتری را نسبت به حریف ژاپنی ارائه کرد، ۲ بر یک باخت تا ستاره سوم را از دست داده‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اردیبهشت سال ۱۳۷۸ استقلال با هدایت ناصر حجازی برای بار چهارم به فینال رسید. در آن سال‌ها که مسابقات باشگاهی در قاره کهن با فرمتی متفاوت از آن چه می‌شناسیم برگزار می‌شد، مرحله نیمه نهایی به صورت فشرده و به میزبانی یکی از باشگاه‌های راه یافته به این مرحله انجام می‌شد و آن سال استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان چهار تیم نهایی جام باشگاه‌های ۱۹۹۹ بود.

آبی‌ها ابتدا در یک بازی دراماتیک پس از عقب افتادن با سه گل برابر دالیان چین در نیمه نهایی، کامبک زدند و در وقت اضافه موسوی گل زد تا شاگردان حجازی را به فینال ببرد. استقلال در فینال باید به مصاف جوبیلو ایواتا ژاپن می‌رفت تا با شکست این تیم در حضور هواداران پرشور خود، ستاره سوم را بر پیراهن خود نقش بزند.

استقلال بازی را بهتر از حریف و تهاجمی آغاز کرد. آن‌ها در۳۰ دقیقه ابتدایی نیمه نخست موقعیت فراوانی روی دروازه حریف ایجاد کردند، اما این تیم ژاپنی بود که در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول دو بار دروازه استقلال را گشود تا شاگردان حجازی با شرایط دشواری راهی رختکن شوند. نیمه دوم باز هم بازی و میدان در اختیار نماینده ایران بود و حملات بی‌شمار استقلال ادامه داشت اما بی‌ دقتی مهاجمان این تیم با خوش شانسی جوبیلو ایواتا نیز همراه بود و تنها سیروس دین محمدی در دقیقه ۶۵ توانست یکی از گل‌ها را جبران کند تا آبی‌پوشان پایتخت در عین شایستگی از کسب ستاره سوم و مبدل شدن به پرافتخارترین باشگاه آسیا محروم شوند؛ رکوردی که اگر استقلال به دست می‌آورد تا همین دوره از برگزاری بازی‌های باشگاهی آسیا برای این تیم باقی می‌ماند.

وقتی فینال آسیا با دو روز تاخیر از تلویزیون پخش می‌شود!

یکی از نکات عجیب این مسابقه پخش نشدن بازی به صورت زنده از تلویزیون بود. مرحله نیمه نهایی آن سال همزمان با عاشورا و ماه محرم شده‌ بود و همین اتفاق باعث شد تا مسئولین صدا و سیما به علت خدشه وارد نشدن به فضای روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی دو بازی استقلال را ه روی آنتن نبرند. بازی نخست آبی‌ها با دالیان روز قبل از تاسوعا برگزار شد و آن‌ها دو روز بعد به مصاف جوبیلو ایواتا رفتند. با وجود اعتراض‌های فراوان مردمی که حتی منجر به فحاشی به یکی از گزارشگران معروف شد، مسابقات زنده پخش نشد و دیدار فینال به صورت ضبط شده دو روز پس از پایان آن از تلویزیون برای مردم پخش شد!

با این وجود، اما ورزشگاه آزادی تعداد تماشاگران را ۱۲۱ هزار نفر اعلام کرد که با توجه به آن این مسابقه پر تماشاگرترین مسابقه تاریخ رقابت‌های باشگاهی قاره آسیا محسوب می‌شود. در آن سال‌ها استادیوم آزادی صندلی نداشت و همین امر سبب شده بود تا سکوهای ورزشگاه فراتر از گنجایش آن پر شود.

فینال جام باشگاه آسیا ۱۹۹۹

استادیوم: آزادی تهران

تاریخ برگزاری: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۷۸

استقلال ۱-۲ جوبیلو ایواتا

کد خبر 418579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.