نگرانی از افزایش شیوع کرونا در اصفهان

معاون وزیر بهداشت گفت: اصفهان جز هشت استانی بوده که در بدو شیوع کرونا، میزان ابتلای زیادی داشته؛ با اقدامات ستاد مقابله با کرونا کنترول شیوع بیماری انجام شده و به مرحله ثبات رسیده است، اما همچنان میزان بستری و موارد ابتلا به کووید ۱۹ این استان در مقایسه با سایر استان ها نسبتا بالا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حریرچی، دقایقی پیش در ستاد مقابله با شیوع کرونای استان اصفهان اظهار کرد: علیرغم کاهش شیوع ویروس کرونا در برخی استان ها، میزان ابتلا و بستری در استان اصفهان هنوز بالاست.

وی ادامه داد: اصفهان جز هشت استانی است که در بدو شیوع کرونا، میزان ابتلای زیادی داشته؛ خوشبختانه با اقدامات مناسب ستاد کرونا کنترول شیوع بیماری انجام شده و به مرحله ثبات رسیده، اما همچنان میزان بستری و موارد ابتلا به کووید ۱۹ در مقایسه با سایر استان ها نسبتا بالا است اما روند نزولی موارد ابتلا که در سایر استان ها به ویژه استان های با شیوع بیشتر وجود دارد، در اصفهان دیده نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه مصوبه کشوری برای بازگشایی مشاغل کم خطر نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در اصفهان وجود داشت در نتیجه سه استراتژی اصلی مقابله با کرونا یعنی فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، شناسایی و جداسازی بیماران و شناسایی افرادی که با بیماران تماس نزدیک داشته اند در ستاد مقابله با شیوع کرونای استان بررسی خواهد شد.

کد خبر 418520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.