۹۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار اصفهان دارای طرح هادی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از شروع فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، در یکهزار و ۵۰۵ روستا، نقشه برداری و تهیه طرح هادی انجام شده و ۹۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی روستایی است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط‌ عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، غلامحسین خانی ضمن تبریک سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نهادهای انقلابی و اجرایی  است، تاسیس این بنیاد توسط امام خمینی (ره) در آغازین روزهای پیروزی انقلاب آن هم با هدف ساخت سرپناه برای محرومان و همچنین عمران و آبادانی روستاها و حمایت از محرومان و روستاییان، نشان از نگاه عرفانی و روحانی به این موضوع است.

وی اعلام کرد: واحدهای مسکونی تحویل شده به متقاضیان از بدو تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۶۷۹ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب پروژه های(خیرین،۱۰۰۰ واحد طرح رهبری، مسکن محرومین، ۵۱۱۱ واحد انبوه سازی مسکن روستایی ،مسکن غیر انتفاعی) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: همچنین در ارتباط با طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از شروع به کار طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ تاکنون، ۲۷ هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی (انفرادی،سه جانبه و تعاونی مسکن) تحویل متقاضیان داده است.

خانی اضافه کرد: در استان اصفهان در راستای محرومیت زدایی و جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد و محرومین تاکنون ۷۴هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی به بهره برداری رسیده است. در حال حاضر نیز مجموع واحدهای مسکونی در دست احداث سه هزار و ۱۲۰ واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای سه هزار و ۴۹۷ روستا است که در سه منطقه جغرافیایی کویری، دشتی و کوهستانی استقرار یافته و ۹۳۵ روستا نیز بالای ۲۰ خانوار است.

خانی گفت: از شروع فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، در یکهزار و ۵۰۵ روستا، نقشه برداری و تهیه طرح هادی انجام شده و ۹۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی روستایی است.

وی افزود: این بنیاد از بدو فعالیت تا کنون در ۶۹۸ روستا (۸۰۰پروژه) نسبت به اجرای طرح هادی اقدام کرده است (حداقل در یک فاز اجرایی).

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: تهیه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۱۲۱ روستا جهت ۱۸ دهستان شهرستان‌های استان در سال ۱۳۹۷، در بهمن ماه ۹۸ به تصویب رسید.

خانی گفت: از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۷، حدود ۷۸ هزار تن قیر رایگان به استان اصفهان اختصاص یافته که در ۲۴ شهرستان، برای ۷۶۵ روستا عملیات اجرای آسفالت معابر داخل بافت روستاها به مساحت هفت میلیون و ۴۹۰ هزار مترمربع انجام گرفته است.

وی افزود: در کنار سهمیه قیر رایگان مبالغی در قالب همیاری مردم و شوراهای اسلامی روستاها و کمک مالی از محل اعتبارات دهیاری برای اجرای آسفالت در روستاها هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: سال ۱۳۹۸ قیر رایگان به صورت ریالی معادل ۲۵۴ میلیارد ریال اختصاص یافت و تاکنون ۱۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای ۸۵ روستا تخصیص داده شده است.

خانی همچنین گفت: براساس بازدیدهای کارشناسان این اداره کل در سال ۹۸ از روستاهای استان از ابتدای سال جاری بالغ بر ۶۱۵ فقره تخلفات ساختمانی به استانداری، وقوع جرم دادگستری، حفظ حقوق بیت المال اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۲ اولین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در کشور برگزار و منجر به شناسایی واحدهای مقاوم و غیرمقاوم روستایی شد، بر این اساس مشخص شد فقط هفت درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس از سال ۱۳۸۴ بر اساس مصوبات هیئت دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به صورت سالیانه شد که از شروع به کار این طرح در استان اصفهان تاکنون کل واحدهای روستایی تحت پوشش تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی ۷۷ هزار و ۵۲۳ واحد است.

 خانی گفت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۱۱ واحد به بهره برداری رسیده است. لازم به ذکر است به ازای هر ۷۵ مترمربع زیر بنا یک شغل بطور مستقیم و ۰.۷ شغل به طور غیر مستقیم ایجاد می شود. برای نمونه در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۶ هزار شغل ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: این نهاد در قالب ستاد معین بازسازی در مناطق سیل زده و زلزله زده خارج از استان از سال ۱۳۶۹ تاکنون موفق به بازسازی ۵۰ هزار و ۷۶ واحد شهری و ۱۳ هزار و ۷۵۹ واحد روستایی (مجموعا ۶۳ هزار ۸۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی) شد، همچنین از سال ۱۳۷۹ تاکنون اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال جهت مناطق حادثه دیده درون استانی ابلاغ شده است.

خانی افزود: با راه اندازی طرح نظام فنی روستایی، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با رعایت اصول فنی و مقررات ملی ساختمان احداث شده است.

کد خبر 418401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.