تزریق ۷۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان در صورت نیاز

شهردار اصفهان گفت: اسفند ماه سال گذشته تعداد ۱۰۰ اتوبوس جدید خریداری شده که ۷۰ دستگاه آن در صورت نیاز بلافاصله به ناوگان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه شنبه _۲۳ فروردین ماه ۹۹_ در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری با موضوع «حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند»، اظهار کرد: اصفهان همچون سایر شهرهای کشور با ویروس کرونا درگیر است، البته همه نیروها برای غلبه بر این مشکل بسیج شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای اسفندماه اقدامات لازم در حوزه حمل ونقل عمومی شهر برای ضدعفونی ناوگان آغاز و تا پایان اسفندماه تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر به ۶۵۰ دستگاه تقلیل یافت.

شهردار اصفهان تصریح کرد: متروی اصفهان از روز ۲۶ اسفندماه تعطیل شد به طوری که اتوبوس‌ها در سال ۹۷ تعداد ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر جابه جا کرده بود، اما در اسفندماه ۹۸ تعداد مسافران به پنج هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: فعالیت اتوبوسرانی در دو مرحله تا ۲۱ فروردین امسال یک بار به ۳۰ درصد و بار دیگر به ۲۰درصد رسید، اما با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند تعداد خطوط اتوبوسرانی را به ۶۰ خط و تعداد اتوبوس‌ها به ۴۶۰ دستگاه اتوبوس افزایش یافت تا امکان اجرای این طرح امکان‌پذیر باشد.

نوروزی با بیان اینکه تاکسی‌های شهر ملزم به سوار کردن دو نفر مسافر در قسمت عقب خودرو هستند، افزود: بروشورهای آموزشی تهیه شده و از روز یکشنبه در اختیار مسافران اتوبوس قرار می‌گیرد، برای BRT ایده جدیدی مطرح شده مبنی بر اینکه اتوبوس‌های خط ویژه در تمام ایستگاه‌ها توقف نداشته و یکی در میان توقف انجام شود و بعضی از اتوبوس‌ها که با رنگ متفاوت خواهد بود در ایستگاه‌های دیگر توقف داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تمام این اقدامات بسیار راهگشا خواهد بود، اما تمام شهروندان باید همکاری و موارد بهداشتی را رعایت کنند تا اجرای طرح ها موفقیت‌آمیز باشد.

شهردار اصفهان گفت: در اصفهان به لحاظ شرایط فرهنگی خوبی که حاکم است و همکاری شهروندان، با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند وضعیت خوبی داشتیم، البته با در اختیار قرار دادن بروشورهای آموزشی شرایط بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتقادی به اینکه صندلی اتوبوس‌ها نشانه گذاری شود، نداریم، ادامه داد: نشانه گذاری در صندلی‌ها می تواند خود علت دیگری برای شیوع باشد، اما با ارایه راهنمایی‌های لازم و توزیع بروشورهای آموزشی فاصله ۱.۵ متری مسافران اتوبوس رعایت خواهد شد.

کد خبر 418368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.