۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
این نمایشگر به چشم آسیب نمی‌رساند

شرکت "هایسنس" (Hisense) به تازگی از نمایشگر جدیدی رونمایی کرده است که به چشم‌ها آسیب نمی‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هایسنس در اوایل سال۲۰۲۰ همانند دیگر شرکت‌ها، جدیدترین فناوری‌های خود را در نمایشگاه CES2020 معرفی کرد؛ یکی از این فناوری‌ها، نمایشگر جدید موبایل color e-ink بود؛ به نظر می‌رسد دستگاه کتابخوان الکترونیکی مجهز به این نمایشگر، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده باشد.

این نمایشگر از تلفیق فناوری e-ink و فناوری پرینت رنگی در چهار هزار و ۹۶ رنگ نمایشگر به وجود آمده است؛ مزیت اصلی محصول جدید این است که رنگ‌ها در نمایشگر ملایم‌تر نشان داده و به چشم کاربر آسیب نمی‌رساند؛ بنابراین کاربر می‌تواند برای مدت زمان طولانی به نمایشگر نگاه کند. از دیگر مزایای صفجه نمایش هایسنس این است که مصرف انرژی آن بسیار پایین بوده و کاربر می‌تواند حتی زمانی که دستگاه خاموش است از آن استفاده کند.

 ویژگی خاص این نمایشگر شبیه کتابخوان الکترونیکی "کیندل" آمازون است. نکته جالب در مورد نمایشگر جدید این است که هیچ نوری از خود ساطع نمی‌کند و فقط نور طبیعی موجود در عکس را نشان می‌دهد؛ بنابراین هیچگونه نور آبی مضری برای چشمان از آن منتشر نمی‌شود. زمانی که افراد با استفاده از فناوری e-ink به مطالعه کردن می‌پردازند، مانند این است که در حال مطالعه از روی کاغذ هستند؛ به نظر می‌رسد این فناوری در تاریخ ۲۳ آوریل عرضه شود.

کد خبر 418329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.