وضعیت شهر  ووهان پس از قرنطینه چگونه است؟

محدودیت‌ها و قرنطینه شهر "ووهان" چین که ویروس کووید-۱۹ برای اولین بار از آنجا شیوع پیدا کرد، به اتمام رسیده، اما از ساکنین شهر ووهان درخواست شده است که تا حد امکان استان و شهر خود را ترک نکنند و در منزل بمانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات کشور چین در اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان باجمعیت ۱۱ میلیون نفر، اقدامات شدیدی به منظور ورود و خروج افراد از این شهر مرکزی انجام دادند. طبق آمار اعلام شده، بیش از ۵۰ هزار نفر از ساکنین ووهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

بر اساس بیانیه‌ای، دولت چین به دنبال گزارش هیچ مورد ابتلای جدید به مدت چند روز متوالی، قوانین قرنطینه و محدودیت‌های مسافرتی افراد سالم را در این شهر برداشته و پروازها در فرودگاه‌ ووهان آغاز شده‌ است، البته هنوز پروازها از این فرودگاه به شهر پکن و دیگر مقصدهای بین المللی از سر گرفته نشده است، بلکه فقط پروازهای تجاری از ووهان به شهرهای شانگهای، پکن و شین‌جیانگ دوباره آغاز شده است. همزمان با از سرگیری پروازها در فرودگاه این شهر، بیش از ۱۰ هزار مسافر با هواپیما این شهر را ترک کرده‌اند، اما مدارس ووهان همچنان بسته است و مردم باید محدودیت‌های فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

 علاوه بر این از ساکنین شهر ووهان درخواست شده است که تا حد امکان استان و شهر خود را ترک نکنند و در منزل بمانند تا مانع فعالیت دوباره ویروس کووید-۱۹ شوند؛ با این وجود، ۹۴ درصد از کسب و کارها در سرتاسر شهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، حمل و نقل عمومی نیز دوباره آغاز بکار کرده است و مردم شروع به بیرون رفتن از خانه کرده‌اند. بر اساس گزارشات اعلام شده، پس از اتمام قرنطینه صف‌های طولانی افراد در ایستگاه‌های اتوبوس و قطار شهر ووهان ایجاد شده است.

کارشناسان اعلام کرده‌اند در چنین شرایطی، تشکیل اجتماعات می‌تواند باعث به وجود آمدن موج دیگری از شیوع بیماری در شهر شود؛ بنابراین دولت چین مجبور است برای مردم پروتکل‌های نظارتی و بررسی وضع کند، زیرا ممکن است افرادی که ناقل ویروس کرونا هستند و هیچ علائمی ندارند وارد چین شوند و این ویروس دوباره شیوع پیدا کند.

کد خبر 418327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.