آبیاری ۳۰ درصد فضای سبز شهر با پساب در سال ۱۴۰۰

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم سال ۱۴۰۰ با استفاده از پساب ۳۰ درصد فضای سبز شهر را آبیاری کرده و استفاده از منابع آب های زیرزمینی را کاهش دهیم.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر اصفهان بیش از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که از این میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار در اختیار شهرداری است و علاوه بر نگهداری فضای سبز شهر باید تامین و توسعه خطوط آبرسانی آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی آب زاینده رود، برای تامین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: در شهر اصفهان برای آبیاری فضای سبز ۵۵ میلیون مترمکعب آب نیاز است که در حال حاضر با توجه به شرایط کم‌آبی تنها با حدود ۳۴ میلیون مترمکعب این اقدام انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: برای رفع مشکلات کم آبی اقدامات خوبی از جمله تغییر گونه‌های گیاهی و استفاده از گونه‌های کم‌نیاز آبی در مناطق ۱۵ گانه، توسعه شبکه خطوط آبرسانی و استفاده از پساب انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری استفاده از پساب را از سال گذشته در برنامه خود قرار داده است، افزود: شهرداری دو تصفیه‌خانه را در مدار استفاده قرار داده به طوری که در حال حاضر ۱۷۰ لیتر پساب تصفیه شده برای آبیاری درختان غیرمثمر استفاده می‌شود.

امیری تصریح کرد: برای احداث دو تصفیه خانه دیگر در مناطق شش و هفت نیز انتخاب پیمانکار انجام شده و قرارداد مربوطه در مرحله تنظیم است تا بتوانیم طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن را با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان آغاز کنیم.

وی گفت: سال گذشته۶۰ کیلومتر طول شبکه خطوط انتقال آب با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اجرا شد که در آینده می‌توان به عنوان زیرساخت از آب‌های خاکستری استفاده بیشتری کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته با احداث چند پارک محلی بیش از ۹۵ هکتار به فضای سبز شهر اضافه شد، افزود: در پروژه بلوار فرزانگان ۱۴ هکتار به فضای سبز شهر اضافه شد، همچنین ۶۵ هکتار دیم‌کاری در مناطق چهار و ۱۳ شهرداری انجام شده که تا دو سال آینده نتایج آن مشهود خواهد شد.

کد خبر 418253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.