سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی راه‌اندازی شد

سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: برای کاهش مراجعه بیمه‌شدگان به شعب و کارگزاری‌ها، سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

مهدی شکوری، سرپرست اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، گفته است که برای کاهش مراجعه بیمه‌شدگان به شعب و کارگزاری‌ها، سامانه خدمات غیرحضوری راه‌اندازی شده و از طریق آدرس eservices.tamin.ir در تمامی ساعات شبانه روز در دسترس است.

اگر اولین بار است که وارد این سامانه می‌شوید، ابتدا ثبت نام کنید تا رمز ورود به سیستم از طریق پیامک ارسال شود. پس از آن می‌توانید وارد منوی بیمه شدگان ‏- حمایت‌های کوتاه مدت شوید و در خواست خود را ثبت کنید.

مطابق با طراحی سامانه، مشخصات هویتی و آخرین شعبه فعال و شماره موبایل بیمه شده به صورت هوشمند نمایش داده می شود. به عنوان مثال برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کاربران فقط اطلاعات مربوط به استراحت پزشکی شامل تاریخ شروع و پایان استراحت، نام پزشک معالج و شماره نظام پزشکی که روی برگه گواهی درج می‌شود، وارد و سپس تصویر گواهی استراحت را اسکن یا با موبایل عکس آن را گرفته و آپلود کنند. پس از ثبت نهایی، درخواست آنان به شعبه محل بیمه پردازی ارسال می‌شود.

بیمه شدگان ‌باید شماره حساب بانکی خود را برای دریافت مبلغ متعلقه از طریق سامانه مذکور و از مسیر بیمه شدگان ‏- خدمات نام‌نویسی ‏- اعلام شماره حساب بانکی- ثبت کنند.

شعب سازمان تامین اجتماعی روزانه به درخواست‌های غیرحضوری رسیدگی و نتیجه را از طریق پیامک به بیمه شده اعلام می‌کنند.

سایر خدمات سازمان از جمله درخواست تجدید، صدور و تمدید دفترچه بیمه، لیست حق بیمه کارفرمایان، اخذ برگه پرداخت بیمه شدگان خاص(اختیاری، مشاغل آزاد، رانندگان، کارگران ساختمانی، گروه‌های توافقی و...) و مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه نیز به روش غیر حضوری برای بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان فراهم است."

کد خبر 418194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
    1 0
    خوب که غیرحضوری به تمام بازنشستگان پیام داده بشه خیلی ها دسترسی به اینترنت ندارند
  • امیرحسین ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 0
    سلام من از هر روشی که میشد رفتم ولی نتوانستم وارد سامانه بشوم دائم میزنه گذر واژ اشتباه میباشد لطفا راهنمایی کنید
  • مجید بارانی IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 3
    سوابق بیمه
  • حاجتی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    چرا سایت باز نمیشود