انتظار داریم صندوق بین‌المللی پول به درخواست ایران پاسخ مثبت دهد

رئیس کل بانک مرکزی ضمن ارسال نامه‌ای برای رئیس صندوق بین‌المللی پول، توضیحاتی درباره حق ایران برای بهره‌مندی از کمک‌های مالی صندوق بین‌المللی پول و کارشکنی‌های آمریکا ارائه داد.

به گزارش ایمنا، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرامی خود درباره روند پیگیری تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مردم نوشت: «حدود یک‌ماه پیش بعد از اعلام رسمی آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای کمک سریع و بدون قید و شرط به کشورهایی که درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، درخواست ایران را برای استفاده از حق ایران از این حمایت صندوق اعلام کردم؛ اما افرادی در خارج، درصدد وارونه جلوه دادن تلاش‌ها و انحراف درخواست به‌حق ایران بوده‌اند.

به همه اعلام می‌کنم که ساز و کار اروپایی اینستکس(INSTEX) و حتی کانال مالی سوئیس(SHTA) که به ادعای خود آمریکا از تحریم‌های یک‌جانبه این کشور مستثنی است، کانال‌های در دسترس برای انجام برخی مبادلات کمک‌های انسان‌دوستانه و از جمله منابعی است که صندوق در اختیار ایران قرار خواهد داد.

کشورهای اروپایی و سایر کشورها، در روند استفاده از این دو کانال قرار دارند. امیدوارم در این برهه تاریخی، مخالفت آمریکا به وجهه تخصصی صندوق و نیز کارکرد آن برای کمک به کشورهای عضو به‌ویژه ایران، آسیبی نرساند.

ما مصمم به پیگیری درخواست خود در قالب «تامین مالی سری» RFI هستیم و دیروز نیز در نامه‌ای به رئیس صندوق، این مسئله را تاکید کردم. انتظار داریم که صندوق به سرعت، به درخواست ایران که خود از بنیان‌گذاران آن بوده است، پاسخ مثبت دهد.»

کد خبر 418088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.