ناآرامی‌های جوی باغات و مزارع استان اصفهان را تهدید می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: اقدامات لازم برای حفاظت از مزارع و باغات، سازه‌های گلخانه‌ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرما زدگی، باد شدید، باران و تگرگ، لایروبی کانال‌ها و زهکش مزارع و باغات باید مورد توجه واقع شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از امروز (سه شنبه) تا یکشنبه هفته آینده در سطح استان به‌خصوص روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در مناطق شمال شمال غرب ومرکزی و پیش بینی بارش باران رعدوبرق و صاعقه، وزش باد شدید، تگرگ و کاهش دما، مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی و ستاد سیل استان اعلام آماده‌باش داده است.

وی اجتناب از تردد غیرضروری، ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و خودداری از تردد و توقف دام‌ها درحاشیه رودخانه های فصلی، دره‌ها وشیب کوه‌ها را از توصیه‌های لازم برای کاهش خسارات سیل احتمالی در روزهای آینده عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات لازم برای حفاظت از مزارع و باغات، سازه‌های گلخانه‌ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرما زدگی، باد شدید، باران و تگرگ، لایروبی کانال‌ها و زهکش مزارع و باغات باید مورد توجه واقع شود.

وی بر پرهیز از انجام سفرها و خودداری از استقرار در مجاورت مسیل‌ها و آبراهه‌ها، رودخانه‌های فصلی، سیلابی، شیب کوه‌ها و ارتفاعات و پل‌ها تاکید کرد و افزود: مردم استان با خودداری از سفرهای غیرضروری و در خانه ماندن در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به بیماری کرونا از ابتلاء به این بیماری نیز در امان خواهند بود.

کد خبر 417845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.