تحریم‌هامبارزه با کرونا در ایران را مختل کرده است

رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌هایی جداگانه به رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres)، همراهی این دو نهاد برای رفع محدودیت‌های تحریم علیه ایران را خواستار شد زیرا این محدودیت‌ها مستقیماً مبارزه با کرونا در ایران را مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، بخش خصوصی نیز همپای دولت وارد میدان شد تا به سهم خود در مهار ایران بیماری همه‌گیر اقدام کند. اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی، علاوه بر حمایت از اقدامات وزارت بهداشت در کشور، تلاش کرده است طی مکاتبه با نهادهای تجاری بین‌المللی از جمله اتاق بازرگانی بین‌المللی و انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا، در ایجاد اجماع جهانی برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به صف دستگاه دیپلماسی کشور بپیوندد.دیپلماسی فعال بخش خصوصی در بحران کرونا تا اینجای کار توانسته است موافقت حداکثری نهادهای تجاری بین‌المللی را کسب کند. رئیس اتاق ایران در نامه‌هایی جداگانه به رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres)، همراهی این دو نهاد برای رفع محدودیت‌های تحریم علیه ایران را خواستار شده بود؛ چراکه این محدودیت‌ها مستقیماً مبارزه با کرونا در ایران را مختل کرده است.

غلامحسین شافعی در جایگاه رئیس اتاق ایران و رئیس کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در نامه‌ای به پال پولمن، رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، مساعدت این نهاد بین‌المللی و جامعه جهانی برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه را خواستار شد.

این نامه که در ۲۰ اسفند ۹۸ نگاشته شد، استقبال و همراهی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) را به همراه داشت و باعث شد این اتاق در نامه‌ای سرگشاده از رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان (G۲۰) بخواهد در راستای کمک به مهار ویروس کرونا، تمامی اقلام پزشکی، داروها، ضدعفونی‌کننده‌ها، صابون و لوازم بهداشت شخصی را از ممنوعیت‌ها و تعرفه‌های تجاری محدودکننده معاف کنند.

در ادامه، شافعی در ۲۷ اسفند ۹۸ نامه‌ای خطاب به کریستوف لایتل، رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres)، ارسال کرد و ضمن ابراز نگرانی نسبت به کمبود تجهیزات و داروهای مقابله با کرونا در ایران، خواستار توجه اتاق‌های بازرگانی اروپا به مسئولیت اجتماعی خود در برابر تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران شد.

این نامه نیز با پاسخگویی مستقیم رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres) مواجه شد. لایتل در پاسخ به نامه شافعی اعلام کرد: که شبکه اتاق اروپایی تمام تلاش خود را برای کاهش بحران کرونا در ایران و جهان به کار می‌گیرد و از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به ایران حمایت می‌کند. "

کد خبر 417773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.