ابلاغ نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر

رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبه هیات دولت درباره حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، از تخصیص این حمایت‌ها به اصحاب فرهنگ خبر داد.

به گزارش ایمنا، همایون امیرزاده، رئیس مرکز روابط و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جزئیات تخصیص بسته حمایتی دولت به اهالی نشر به دنبال شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مصادیق کسب وکارهای حوزه فرهنگ از جمله صنعت نشر به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصوبه هیأت دولت آمده است و در این مصوبه رقم کلی حمایت از همه مشاغل و اصناف مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این مصوبه دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای چند بند حمایتی هستند. الف استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ توسط سازمان تأمین اجتماعی، همچنین بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکاء به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را در سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌کند.

امیرزاده تاکید کرد: استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ توسط وزارتخانه نیرو و نفت از دیگر مواد این ابلاغیه است.

یادآور می‌شود، هیأت وزیران، در جلسه ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصدو سی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه حمایتی از کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا را مصوب کرد.

براساس این مصوبه، بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهای اقتصادی دچار بیشترین آسیب در اثر شیوع ویروس کرونا تعیین می‌شوند. حمایت‌های پیش‌بینی شده در این تصویب‌نامه برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش‌های غیردولتی به‌ویژه بخش خصوصی است.

بند «خ» این مصوبه به مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای (و موارد تشخیصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اختصاص دارد. فعالان حوزه صنعت نشر از مصادیق کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 417529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.