توضیحات عابدی برای حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تشکیل جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بجز ۲۹۰ نماینده، حدود ۵۰۰ کارمند در ساختمان بهارستان حضور دارند؛ مانند اداره قوانین، اداره نظارت شبکه خدماتی و سیستم ادارای؛ از همین رو هیئت رئیسه باید برای مدیریت این جمعیت تدابیری بیندیشد.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون لزوم بازگشایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به ضرورت تشکیل جلسات مجلس شورای اسلامی در این مقطع حساس کشور و در جهت همفکری، حمایت و مساعدت‌های لازم با مجریان کشور و تراکم لوایح و طرح‌ها و عدم تمایل اکثر نمایندگان به استفاده از تعطیلات، پیشنهاد کردم به منظور اصلاح آئین نامه داخلی مجلس که چنین مواردی را پیش بینی نموده، در هفته یک جلسه با استفاده از فضای صحن مجلس و فضای جایگاه مهمانان جهت رعایت فاصله نسبی بین نمایندگان با بهره گرفتن از وسایل و تجهیزات محفاظتی مشابه لباس‌های ویژه کادر درمانی تشکیل گردد تا از همین رو مشقت کادر درمانی و پرستاران در خط مقدم را بهتر لمس کنند.

وی افزود: در صورت تشکیل جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بجز ۲۹۰ نماینده، حدود ۵۰۰ کارمند در ساختمان بهارستان حضور دارند؛ مانند اداره قوانین، اداره نظارت شبکه خدماتی و سیستم ادارای؛ از همین رو هیئت رئیسه باید برای مدیریت این جمعیت تدابیری بیندیشد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلسات مجازی مجلس شورای اسلامی به مدت دو روز تشکیل شد اما برخی نمایندگان نتوانستند به این ساز و کار ورود کنند؛ زیرا ساختار فراهم شده برای برگزاری جلسات آنلاین، امکان پوشش اتصال ۲۹۰ نفر نماینده به صورت همزمان را دارا نبود. به عقیده من ساختار این برنامه با ساز و کار اینترنت کشور سازگار نبود.

کد خبر 417514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.