فعالیت ۹۵ آزمایشگاه در حوزه تشخیص نمونه‌های کرونایی

رئیس انستیتو پاستور ایران از فعالیت شبکه آزمایشگاهی با ۹۵ آزمایشگاه برای شناسایی مبتلایان به کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار کرد: انستیتو پاستور در صد سال فعالیت خودش یار دیرینه مردم بوده است و در بحران شیوع کرونا هم خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه کرد.

وی افزود: روزهای اولی که بیماری در چین آغاز شد ما شروع به طراحی کیت و طراحی شبکه آزمایشگاهی را آغاز کردیم و همان شبی که در قم نمونه‌هایی دیده شد در قم و اراک آزمایشگاه‌هایی راه اندازی شد.

بیگلری خاطرنشان کرد: امروز در کل کشور یک شبکه آزمایشگاهی ایجاد شده است که ۹۵ آزمایشگاه در کل کشور به تشخیص نمونه‌های کرونایی اقدام می‌کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران، گفت: با توجه به اینکه لازم بود نمونه‌ها در همان استان‌ها بررسی و تشخیص داده شود و نمونه‌ها به تهران ارسال نشود شبکه ای طراحی شد که در هر استان یک یا دو آزمایشگاه وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه این شبکه در روزهای اول هم از بابت تعداد کیت و آزمایشگاه کمبودهایی داشت اما روزانه می‌توانستیم ۲۵۰۰ تست انجام دهیم.

بیلگری تصریح کرد: در روزهای اول فقط می‌توانستیم در کل کشور ۵ هزار نمونه را تست کنیم اما امروز بیش از ۱۵ هزار نمونه در روز می‌توانیم آزمایش کنیم که این به دست آوردن یک فرصت در دل یک تهدید بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران، ادامه داد: ما به سمت آزمایش‌هایی رفتیم که بیس آنها ژنتیکی است و در این رابطه به دو نکته مهم باید توجه کرد اولاً دانش فنی و ثانیاً تجهیزات.

وی خاطرنشان کرد: ما به تیک‌های تشخیصی نیاز داشتیم در حالی که روزهای اول کیت‌ها کم بودند و ما از طرفی هم تحریم بودیم اما با وجود این تحریم‌ها توانستیم کیت بومی خودمان را طراحی کنیم.

بیگلری تاکید کرد: ما یک ماه قبل حتی تصورش را هم نداشتیم که بتوانیم این تعداد تست در روز بگیریم اما خدا رو شکر توان جوانان این مرز و بوم ما را به این نقطه رسید و امروز ۵ شرکت دانش بنیان کیت تولید می‌کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در پاسخ به این سوال که تولید مدت آزمایش چقدر است، گفت: کل پروسه آزمایش نباید بیشتر از ۱۲ ساعت طول بکشد اما برای زمانی که شما نمونه‌های تان چند عدد باشد اما وقتی شما با نمونه‌های زیادی مواجه می‌شوید زمان بر می‌شود ولی امروز ظرف ۲۴ ساعت ما جواب‌ها را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 417513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.