کشف محموله طلای قاچاق در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

کشف تعدادی وسیله نقلیه مسروقه و محموله طلای قاچاق و محلول پیش ساز شیشه، مهم‌ترین اخبار حوزه انتظامی استان اصفهان در شبانه‌روز گذشته است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ ذبیح‌الله دلاور، رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: مأموران مستقر در گیت بازرسی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان حین بررسی وسایل بار یکی از مسافران خروجی با تعدادی شمش طلا و سکه بهار آزادی مواجه شده و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد دارنده طلاها و سکه‌ها فاقد هرگونه مجوز و مدارک معتبر برای حمل طلاها است و قصد خارج کردن آن به صورت قاچاق از کشور را دارد که فرد مذکور دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با اشاره به کشف یک کیلو و ۴۷۰ گرم شمش طلا و ۳۰ عدد سکه تمام بهار آزادی گفت: ارزش اموال مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۱۲۵ لیتر محلول پیش ساز شیشه در نائین

سرهنگ ایرج کاکاوند، فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با همکاری مأموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان با رصد دقیق محور مواصلاتی در یک اقدام هوشمندانه یکدستگاه خودروی کامیون کشنده حامل مواد مخدر را کشف کردند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات ۱۲۵ لیتر محلول پیش ساز ماده مخدر صنعتی شیشه کشف شد.

کاکاوند خاطر نشان کرد: در این خصوص خودرو توقیف و راننده آن برای انجام اقدامات قانونی همراه با پرونده تشکیل شده به مراجع قضائی تحویل شد.

کشف ۲۵۵ وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان

سرهنگ محمد رضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت شهر، شناسایی سریع و برخورد با سارقان و نا امن کنندگان جامعه گشت‌های ویژه ای در تعطیلات نوروز امسال راه اندازی شدند که به صورت هدفمند به گشت زنی در نقاط مختلف شهرستان پرداخته و تمام محله‌ها و نقاط حاشیه‌ای به ویژه مناطق جرم خیز را زیر نظر داشتند.

وی از تأثیرات مطلوب این گشت‌ها بر امنیت شهرستان و رضایتمندی مردم در این ایام خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مؤثر راه اندازی این گشت‌ها شناسایی و کشف ۲۵۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه توسط مأموران پلیس شهرستان اصفهان است که باعث ایجاد موجی از شادی در بین مال باختگان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه ۲۰۵ دستگاه از این وسایل نقلیه را خودرو و ۵۵ دستگاه از آنها را موتورسیکلت عنوان کرد و اظهار داشت: عدم دقت در پارک وسیله نقلیه و استفاده نکردن از سیستم‌های ایمنی مناسب دلیل اصلی سرقت وسایل نقلیه است که به شهروندان توصیه می‌کنیم به این گونه مسائل توجه جدی داشته باشند.

دستگیری یک باند کلاهبرداری در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی به وسیله ارائه چک سرقتی در قبال خرید کالا از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مال باخته اقدام به انتشار آگهی کالا در سایت دیوار کرده و فردی در ازای خرید کالا چکی را به وی تحویل می‌دهد اما فروشنده وقتی به بانک مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که چک به دلیل سرقتی بودن مسدود شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ادامه چندین شکایت مشابه دیگر نیز با این مضمون به پلیس واصل شد اظهار داشت: سرانجام با تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات ویژه پلیسی اعضای یک باند چهارنفره شامل ۳ مرد و یک زن که اقدام به این گونه کلاهبرداری‌ها می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در مجموع از ۱۶ نفر بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم معاملات خود را در مراکز معتبر و قانونی به ثبت رسانده و از هویت چک‌هایی که دریافت می‌کنند اطلاع پیدا کنند و از ارائه کالا بدون دریافت ثمن مربوطه و یا احراز اصالت چک‌های ارائه شده خودداری نمایند.

کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با تبلیغ فروش وام جعلی

سرهنگ علی جعفری‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر مبنی بر اینکه از وی در فضای مجازی کلاهبرداری شده، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، در یکی از سایت‌های فضای مجازی با پیشنهاد خرید وام بانکی با بهره اندک روبه رو شدم که پس از آن نسبت به ارسال مشخصات بانکی خود به فرد مورد نظر اقدام اما بعد از آن متوجه شدم مبلغ ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب من به صورت اینترنتی سرقت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: پس از اظهارات شاکی مأموران پلیس فتا با استفاده از اقدامات تخصصی و فنی خود و جستجوهای علمی در فضای سایبر سرانجام موفق شدند فرد کلاهبردار که ساکن یکی از شهرستان‌های اطراف شهر اصفهان بود را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران، هشدار داد و بیان داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم فریب تبلیغات اغواگرانه مجرمان سایبری را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

کد خبر 417418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.