پروازهای خارجی برای بازگرداندن ایرانیان به کشور است/کاهش ۹۰ درصدی ترافیک هوایی در عید

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای مسافربری که با مبدا کشورهای خارجی به ایران می‌آید، فقط برای بازگرداندن مسافران ایرانی از دیگر کشورها است.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما و استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال شرایط قرنطینه، اظهار کرد: در ایام نوروز سال ۱۳۹۹، شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصدی ترافیک هوایی کشور و استفاده عمومی از حمل و نقل هوایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم، آنالیز دقیق این روند کاهشی و جزئیات آن در دستور کار سازمان هوایی قرار دارد.

وی افزود: هیچ یک از فرودگاه‌های کشور پس از شیوع ویروس کرونا و اعمال شرایط قرنطینه تعطیل نشده بلکه برای فعالیت همه فرودگاه‌ها محدودیت در نظر گرفته شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به کاهش فعالیت فرودگاه‌ها در مناطق گردشگری همچون کیش و قشم، تصریح کرد: کاهش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما، فعالیت فرودگاه‌های کشور را محدود کرده و این روند کاهشی برای تقاضای بلیط حاکی از توجه و اهتمام ویژه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی در شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا است.

جعفرزاده ادامه داد: تعطیلی مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در مناطق سیاحتی و حتی زیارتی کشور موجب شده تا سطح تقاضا برای استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی کاهش یابد و مردم کمتر قصد مسافرت داشته باشند.

وی ادامه داد: پروازهای خارجی که در حال حاضر انجام می‌شود بر اساس مجوز هوایی کشورهای مبدا و برای بازگرداندن مسافران ایرانی از آن کشورها است، البته تعداد آنها محدود شده و پروازهای باری با مقصد کشورهای خارجی نیز برای پشتیبانی تجهیزاتی از فعالیت‌های پزشکی در کشور است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر لزوم همکاری عمومی برای شکست بیماری کرونا، خاطر نشان کرد: فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و نیروی انسانی فعال در آنها ملزم به رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی و گندزدایی روزانه بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

کد خبر 417413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.