تحویل ۶۴۰ هزار ماسک رایگان به علوم پزشکی اصفهان و کاشان

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۶۴۰ هزار عدد ماسک از طرف وزارت صمت به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان قرار گرفت و قرار است به دفعات این کالا در روزهای آتی تحویل داده شود.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محموله‌های ماسک‌های وارداتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اختصاص می‌یابد تا به صورت رایگان در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها توزیع شود.

وی افزود: وزارت صمت تأمین اقلام سلامت محور را برعهده دارد و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بر عهده معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان است.

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در پاسخ به این سوال که فقط توزیع رایگان برای ماسک است یا اقلام دیگر از جمله مواد ضدعفونی و الکل را نیز شامل می‌شود؟ گفت: الکل به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود و این کالا از خارج وارد و در حال توزیع رایگان در مکان‌های مورد نظر است. یک واحد تولید الکل در استان اصفهان مستقر و دیگر استان‌ها نیز مشغول به تولید این فرآورده هستند.

جلیلی اضافه کرد: معاونت غذا و دارو سهمیه تخصیصی مورد نیاز محلول و ژل ضد عفونی هر استان را مشخص می‌کند و اکنون ژل و محلول ضدعفونی برای استفاده عموم به وفور یافت می‌شود. همچنان‌که روز گذشته ۵۰ داروخانه مورد بازرسی مأموران صمت اصفهان قرار گرفت و همه آنها ژل و محلول ضد عفونی داشتند.

وی در پاسخ به اینکه مطالب زیادی در فضای مجازی مبنی بر اینکه بیشتر الکل‌های موجود در بازار متانول است، دست به دست می‌گردد، آیا صحت دارد و چه اقداماتی برای کوتاه کردن دست سودجویان انجام شده است، توضیح داد: داروخانه‌ها مجاز به عرضه متانول نیستند زیرا مصرف صنعتی دارد، هی‌چوقت در داروخانه‌ها الکل صنعتی به فروش نمی‌رسد. مگر در مراکز غیر مجاز. هرچند داروخانه‌ها نیز تنها محلول ضدعفونی عرضه می‌کنند که بر پایه الکل است (الکل ۷۰ درصد) زیرا الکل بیشتر در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر واحدی تخلف کند قطعاً با برخورد شدید تعزیرات حکومتی و دستگاه قضائی روبه‌رو خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: تاکنون با ۲۲۰ واحد متخلف که مرتکب تخلفات عرضه خارج از شبکه، احتکار، تقلب و گران فروشی شده‌اند، همچنین پرونده تعزیری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات معرفی شده است.

کد خبر 416872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.