مقابله با کرونا اتحاد بین المللی را می طلبد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت‌ها به تنهایی توانایی مقابله با این ویروس را ندارند و باید با یک اتحاد بین المللی وضعیت بحرانی جهان را به روال عادی خود بازگردانند.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح رعایت فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: ویروس کرونا تقریباً در تمام دنیا شیوع پیدا کرده و در کشورهای پیشرفته که از تجهیزات پزشکی بالایی برخوردار هستند نیز آمار مرگ و تلفات ناشی از این ویروس بالا است. ایران نیز مانند تمامی کشورهای درگیر با این ویروس دچار مشکلات و کمبودهایی است؛ از همین رو تلاش می‌شود با اجرای طرح‌هایی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کرده و این بحران را کنترل کنیم.

وی افزود: قطعاً مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزمی جهانی است. حکومت‌ها به تنهایی توانایی مقابله با این ویروس را ندارند و باید با یک اتحاد بین المللی وضعیت بحرانی جهان را به روال عادی خود بازگردانند. به دلیل وابستگی و روابط بین کشورها باید این مشکل در بعد جهانی حل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از شهرها مانند ووهان چین که جزو کانون‌های این بیماری بودند امروز تنوانسته اند به واسطه‌ی طرح‌هایی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی این بیماری را کنترل و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند؛ بنابراین باید در ایران نیز طرح رعایت فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود و در غیر این صورت کنترل این بیماری از گذشته سخت‌تر خواهد شد. نیاز است با برقراری قوانین و محدودیت‌های تردد، این بحران جهانی را کنترل کنیم.

سلیمی تاکید کرد: در حال حاضر قشری از جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده و در معیشت خود دچار مشکل شده اند. تعطیلی ادارات به صورت کامل نیز باعث شده اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

کد خبر 416825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.