۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
روش جدید برای تشخیص کرونا

شرکت ابوت، یک دستگاه آزمایشگاهی تولید کرده که قادر است در زمینه تشخیص ابتلای کرونا، طی زمان پنج دقیقه نتایج مثبت و در مدت ۱۳ دقیقه نتایج منفی را نشان دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا کشورهای زیادی را در سراسر دنیا درگیر کرده است، به طوری که تاکنون ۶۷۹ هزار و ۸۲ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳۱ هزار و ۷۷۳ نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) سعی کرده با صدور مجوز برای انجام آزمایش‌های مربوط به تشخیص و درمان این بیماری و تولید واکسن برای کووید -۱۹ با این شیوع ویروس همه گیر جهانی مقابله کرده و مانع انتشار بیشتر آن شود.

شرکت ابوت (Abbott)، به تازگی یک دستگاه تست ویروس کرونا تولید کرده که قادر است طی زمان پنج دقیقه نتایج مثبت و در مدت ۱۳ دقیقه، نتایج منفی این بیماری را نشان دهد. شرکت سازنده اعلام کرده است که سایر روش‌های تشخیص ویروس کرونا ساعت‌ها یا حتی روزها طول می‌کشد تا نتایج پایداری را ارائه دهد. دستگاه جدید با استفاده از روش تست مولکولی و شناخت ژنوم ویروس کووید -۱۹، این بیماری را تشخیص می‌دهد. شرکت ابوت ادعا کرده است که این دستگاه برای تشخیص آنفلوآنزای نوع A و B و RSV نیز کاربرد دارد.

ابوت که شرکت سازنده دستگاه‌های پزشکی است، قصد دارد روزانه ۵۰ هزار دستگاه تشخیص کرونا تولید کند. مهمترین نکته در مورد دستگاه تولید شده این است که قابلیت جابجایی دارد، به طوری که می‌توان از آن در خارج بیمارستان نیز استفاده کرد. تولید این دستگاه می‌تواند گامی بزرگ برای مبارزه با بیماری کرونا باشد. این دستگاه به اندازه یک تستر معمولی است و امکان استفاده از آن در همه آزمایشگاه‌ها وجود دارد. ابعاد کوچک و جابجایی آسان این وسیله به کادر درمان اجازه می‌دهد که به راحتی از آن استفاده کنند.

کد خبر 416768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.