۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
معادن و کارخانجات کاشان تعطیل شد

کارشناس مسئول گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ بازدید از کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، اصناف و معادن در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل انجام شد.

رسول لسان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این بازدیدها به همت گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای از اواخر بهمن ماه ۹۸ شروع شده است، اظهار کرد: اکیپ‌های بازرسی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کاشان صبح و عصر در تمامی ایام از صنایع و کارخانجات جهت نظارت و آموزش به مدیران و شاغلین در دو شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل فعالیت دارند.
وی ادامه داد: این گروه حدود ۷۰ بهگر و بهداشتیار شاغل در صنعت و ۹۵ کارشناس بهداشت حرفه‌ای در بخش خصوصی را به صورت حضوری و مجازی آموزش دادند، تا این افراد با کمک بازرسان بهداشت حرفه‌ای در خصوص آموزش کارفرمایان و شاغلین اقدام کنند.
کارشناس مسئول گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: بازدید از صنایع بزرگ، بیمارستان‌ها، سپس از کارگاه‌ها با تعداد کارگر کمتر، صنوف و گارگاه‌های دارای تجمع زیاد مانند قالی بافی سنتی در اولویت کار گروه بازرسی مهندسین بهداشت حرفه‌ای قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه راهکارهای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در این بازدیدها به افراد آموزش داده می‌شود، افزود: نظارت بر گندزدایی محل‌های تجمع شاغلین مانند رختکن، نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی، سرویس حمل ونقل شاغلین و … انجام شده است.
لسان توضیح داد: آموزش کارفرمایان به صورت مجازی، گندزدایی معابر، خیابان‌ها، اماکن عمومی، شهرک‌ها، بازدید از کلینیک‌های تخصصی، مطب پزشکان دارای مجوز طب کار و برنامه ریزی جهت تعطیلی معاینات در مطب بصورت موقت از دیگر اقدامات این گروه بازرسی است.
وی با اشاره به آموزش بازرسان کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در صنایع، تصریح کرد: با هماهنگی این اداره برنامه ریزی جهت حذف اضافه کار به طور موقت در صنایع صورت گرفت.
کارشناس مسئول گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بازدید از معادن تحت پوشش دانشگاه انجام شده است و برخی از معادن مانند معدن سنگ آهن امید کوهسار با حدود ۲۰۰ شاغل تعطیل شد.
وی با توضیح اینکه بازدید از پمپ‌های بنزین و گاز و آموزش استفاده از کارت خوان انجام شده و می‌شود، ادامه داد: انجام اقدامات پیشگیرانه در عوارضی‌های تحت پوشش دانشگاه، برنامه ریزی جهت تعطیلی کارگاه‌های قالی بافی سنتی، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای شاغلین، هماهنگی با مدیران صنایع جهت خرید تب سنج و همچنین تعطیلی کارخانجات، بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و ۱۶ ساعته، ارائه توصیه‌های بهداشتی و ایمنی و … از دیگر اقدامات این گروه بازرسی است.‌

کد خبر 416655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.