درمان سرماخوردگی با مصرف گیاه گل ختمی

گل ختمی دارای خواص بی‌شماری مانند بهبود مشکلات تنفسی، بهبود عملکرد سیستم گوارش، درمان سرماخوردگی و درمان کیست تخمدان زنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گل ختمی یک گیاه دو ساله است که در طول تابستان شکوفه می‌دهد و می‌تواند تا دو متر ارتفاع داشته باشد. این گیاه در طیف وسیعی از رنگ‌های ارغوانی، قرمز، سفید، صورتی، زرد و بنفش وجود دارد. برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی برای درمان بیماری‌های زیادی مفید است و می‌توان آن‌ها را به صورت دمنوش و عرقیات مصرف کرد. در ادامه به بررسی بعضی خواص دارویی گل ختمی می‌پردازیم:

بهبود مشکلات تنفسی

یکی از اصلی‌ترین خواص گیاه گل ختمی درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و گرفتگی بینی است. این گیاه به عنوان یک مسکن طبیعی می‌تواند مشکلات تنفسی را بهبود بخشد. در بیماری آسم مسیرهای تنفسی فرد ملتهب شده و موکوش بیشتری تولید می‌کند. به منظور کنترل و درمان آسم می‌توان از دمنوش گل ختمی استفاده کرد.

بهبود عملکرد سیستم گوارش

گل ختمی برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال، حرکات روده تحریک‌پذیر و معده درد بسیار مفید است. این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی بسیار قوی است، بنابراین از معده و روده فرد محافظت می‌کند. علاوه بر این عصاره ریشه گل ختمی به دلیل داشتن نشاسته می‌تواند اشتها را افزایش دهد.

درمان سرماخوردگی

گیاه گل ختمی علاوه بر گلو درد، می‌تواند علائم مربوط به سرماخوردگی و تب را نیز درمان کند. خواص ضد عفونی این گیاه به درمان سرماخوردگی و کاهش تب کمک می‌کند. از دوران باستان گل ختمی برای درمان تب بالا استفاده می‌شود. دمنوش گل ختمی که می‌توانید آن را از دانه‌ها، ریشه‌ها و گل‌های گل ختمی تهیه کنید، به افزایش گردش خون و سم‌زدایی بدن بسیار کمک می‌کند.

درمان کیست تخمدان زنان

برای درمان کیست تخمدان می‌توان از دمنوش گل ختمی و رازیانه استفاده کرد. مصرف این دمنوش تاثیر زیادی در رفع کیست تخمدان دارد. علاوه بر این دمنوش این گیاه عادت ماهانه را نیز منظم می‌کند و برای از بین بردن عفونت زنان بسیار موثر است. افرادی که سرد مزاج هستند باید گیاه گل ختمی را با عسل مصرف کنند.

کد خبر 416453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.