۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
معماری بی‌نظیر مرکز تکنولوژی شنژن

معماران شرکت زها حدید در رقابتی بین‌المللی برای طراحی یک مرکز تکنولوژی جدید اوپو، بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز جدید اوپوتولیدکننده وسایل الکترونیکی چینی، که قرار است در شهر شنژن چین احداث شود، از چهار برج عظیم متصل به هم تشکیل خواهد شد. معماران شرکت زها حدید سبک معماری قوس‌دار خود را در این پروژه نیز به تصویر خواهند کشید و در نظر دارند آسمان‌خراش‌هایی منحنی شکل احداث کنند. این برج‌ها به طور کامل در شیشه محصور خواهد شد که نور طبیعی را به میزان بسیار زیاد به داخل سازه‌ها هدایت خواهد کرد.

طراحان قصد دارند از تمام اصول توسعه پایدار در طراحی مرکز جدید تکنولوژی اوپو در شنژن بهره گیرند تا گواهینامه لید طلایی را از آن خود کنند. این گواهینامه به سازه‌هایی داده می‌شود که از ذخیره انرژی، بهره‌وری مناسب از آب، کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن و سایر اصول پایداری در ساخت‌وساز خود بیشترین بهره را گرفته است.

مرکز جدید اوپو در شنژن فضایی به مساحت ۱۸۵ هزار متر مربع را در برخواهد گرفت و از ارتفاعی حدود ۲۰۰ متر برخوردار خواهد بود. بلندترین برج این مرکز ۴۲ طبقه خواهد داشت که ۲۰ طبقه از آن با آسمان‌خراش مجاور خود مشترک خواهد بود. این برج‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که بر چشم‌انداز زیبای شنژن اشراف کامل خواهد داشت؛ یک فضای مرکزی در طبقه دهم ساختمان اصلی امکان تماشای اطراف را فراهم خواهد آورد که در طبقات پایینی به سطح خیابان متصل می‌شود و فضاهای عمومی شهری نظیر گالری‌های هنری، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مسیری مستقیم به سمت ایستگاه مترو را در برخواهد گرفت.

احداث مراکز خدمات‌رسانی برج‌ها در خارج از این سازه‌ها باعث خواهد شد فضاهای داخلی بدون هیچ مانعی ساخته شود و در نتیجه کارکنان مرکز به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فضاهای اتاق‌مانند بزرگی نیز به عنوان محل کار این افراد در نظر گرفته خواهد شد که این فضاها به راحتی به هم راه دارد. استفاده از گل‌ها و گیاهان سبز انبوه یکی از اولویت‌های مهم معماران شرکت زها حدید در طراحی مرکز جدید اوپو در شنژن به شمار می‌رود تا از این طریق، علاوه بر زیباسازی فضای داخلی، به پاکسازی هوای برج‌ها و خنک کردن آن کمک کنند.

کد خبر 416345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.