موج دوم بارش های بهاری در راه اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از ورود امواج بارشی جدید به این استان خبر داد و گفت: بارش های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه و ریزش تگرگ پدیده غالب بسیاری از مناطق استان به ویژه شمال و غرب اصفهان در روزهای پیش رو خواهد بود.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقرار سامانه ناپایدار بارش زا در استان اصفهان، اظهار کرد: از امروز تا اواسط هفته آینده آسمان بسیاری از مناطق استان نیمه ابری تا ابری و وزش باد پیش بینی می‌شود؛ همچنین در شمال و غرب استان بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: فردا (پنجشنبه هفتم فروردین ماه) با تقویت امواج ناپایدار در نیمه غربی استان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: کاشان با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

علی عسگریان اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ناپایداری‌های همرفتی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مناطق شمالی استان آغاز می‌شود. فعالیت این سامانه به صورت رگبار و رعد و برق همراه با تندباد لحظه‌ای، بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق مستعد به ویژه غرب، شمال و جنوب استان خواهد بود.

براساس این اطلاعیه شدت ناپایداری‌های جوی در روزهای پنجشنبه و جمعه است که احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی معابر عمومی به صورت محلی وجود دارد.

کد خبر 416316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.