لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردم در سرمایه‌گذاری‌ها برای جهش تولید

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با اشاره به جایگاه ویژه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در تحقق شعار سال، تحریک تقاضا و استفاده از ظرفیت‌های مردم در سرمایه گذاری ها را نگاه اصلی در وزارت صمت دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در خصوص برنامه‌ریزی های انجام شده برای تحقق جهش تولید اظهار کرد: موضوع جهش تولید موضوعی است که بعد از رونق تولید و در امتداد آن قرار می‌گیرد و این موضوع در اولویت جلسه شورای معاونان نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از مراحلی مانند رکود، حفظ وضع موجود و رونق تولید، مرحله مهم جهش تولید است که نگاه و توجه به این مرحله باید متفاوت از مراحل قبلی باشد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با تاکید بر اینکه شرایط کنونی سخت‌تر از گذشته است، گفت: موضوع شیوع ویروس کرونا در این شرایط اضافه شده است که همین موضوع عزم جدی تر و نگاه متفاوت‌تری را به مسئله جهش تولید می‌طلبد.

زرندی با اشاره به نگاه و اولویت اصلی وزارتخانه به موضوع، تصریح کرد: تحریک تقاضا (داخلی و توسعه صادراتی) و استفاده از ظرفیت‌های مردم در سرمایه گذاری ها، نگاه اصلی در وزارت صمت است و اساس کار را بر حوزه نوآوری و فناوری‌های نوین، استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان نهادیم که اگر نگاه نوآورانه را در حوزه تولید مبنا نهیم قابلیت انجام کارهایی بزرگی را در این حوزه داریم.

اعلام نسخه نهایی برنامه‌های سال جهش تولید تا ۲۰ فروردین

وی ادامه داد: پیش‌نویس اولیه برنامه‌های سال جهش تولید بر مبنای هفت محور برنامه‌های سال گذشته طراحی شده و پروژه‌های جدیدی نیز در همان قالب‌ها اضافه شده است که نسخه نهایی این برنامه با دریافت نظرات صاحب نظران و بخش خصوصی تا ۲۰ فروردین ماه منتشر و اعلام خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با بیان اینکه امسال نیز ساخت داخل را ادامه خواهیم داد، گفت: هدف گذاری بیش از ۳ میلیارد دلاری برای ساخت داخل محصولات صنعتی و معدنی داریم.

زرندی افزود: موضوعاتی مانند اصلاحات ساختاری در داخل وزارت خانه را پیگیری می‌کنیم و مسائلی مانند بیمه، مالیات، بانک، محیط زیست و… نیز امسال با جدیت و نگاه ویژه‌ای دنبال خواهد شد و در حوزه‌هایی مانند نقدینگی، روش‌های نوین تأمین مالی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اخذ ۵۰ هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی محق نشد، گفت: امیدواریم سیستم بانکی، امسال نگاه ویژه‌ای در خصوص اعتبارات لازم برای تحقق برنامه‌های جهش تولید داشته باشد.

کد خبر 416307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.