سکانس‌های ماندگار فوتبال ایران در سال ۹۸

سال ۹۸ برای فوتبال ایران شامل صحنه های تلخ و عجیب و غریبی بود؛ از داستان فینال جام حذفی تا رویارو نشدن سپاهان و پرسپولیس در لیگ برتر از عجیب ترین این اتفاقات بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به بهانه رسیدن به روزهای پایانی سال فوتبال ایران چندین سکانس ماندگار داشت که به شرح زیر است:

دربی ۸۹؛ نورالله‌ی ستاره می‌شود!

اولین سکانس ماندگار سال ۸۹ فوتبال ایران، دربی ۸۹ بود، مسابقه‌ای حساس و نفس‌گیر که استقلال با پیروزی در آن می‌توانست پرسپولیس را در جدول رده بندی رد کند و گام بلندی برای قهرمانی بردارد.

دربی ۸۹ در روز ۱۰ فروردین سال ۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد، مسابقه‌ای که دو صحنه آن در ذهن ماند، پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی و ایجاد حواشی برای رحمتی که ظاهراً در فیلم‌ها او پنالتی زن را مشخص می‌کند و زدن تک گل دربی توسط احمد نورالله‌ی؛ پرسپولیس فاتح اولین سکانس ماندگار سال ۹۸ لقب گرفت.
 

پاتوسی، فاتح نقش جهان

دومین سکانس ماندگار سال ۹۸ فوتبال ایران، مصاف حساس استقلال و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بود، مسابقه‌ای که در روز ۲۳ فروردین‌ماه برگزار شد و استقلال با پیروزی در آن اختلاف خود با صدر جدول را کمتر کرد.

صحنه ماندگار مصاف استقلال و سپاهان گل دقیقه ۹۶ آیاندا پاتوسی بود، بازیکنی که در پایان فصل نیز از استقلال جدا شد، اما گل زیبای او برای همیشه در ذهن هواداران استقلال خواهد ماند؛ گل آیاندا پاتوسی استقلال را فاتح دومین سکانس ماندگار ۹۸ کرد.

ویلموتس آمد

سکانس ماندگار سوم برای فوتبال ایران تلخ بود؛ آمدن ویلموتس سرمربی کم روزمه بلژیکی که قراردادش را در روز یک خرداد ماه رسمی کرد و رسماً سرمربی تیم ملی شد، کسی که بدترین روزهای فوتبال ایران در چند سال اخیر را رقم زد.

هتریک قهرمانی با برانکو

سکانس بعدی فوتبال ایران تکرار قهرمانی‌های پرسپولیس برای سومین بار بود، جایی که پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در عصر ۲۶ اردیبهشت و با گلزنی بودیمیر قهرمانی لیگ برتر را برای سرخپوشان به ارمغان آورد.

پاهای کشیده بودیمیر و گلزنی او و جشن سرخپوشان سکانس‌های ماندگار سومین قهرمانی متوالی لیگ برای سرخپوشان بود، با این پیروزی سرخپوشان فاتح چهارمین سکانس ماندگار سال ۹۸ لقب گرفتند.

الکلاسیکو حذفی، سپاهان ایستاده مرد

پنجمین سکانس ماندگار به الکلاسیکو فوتبال ایران تعلق می‌گیرد، جایی که دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر بعد از پایان لیگ و قهرمانی پرسپولیس به یکدیگر رسیدند مسابقه‌ای سراسر جنگ و هیجان که پرسپولیس با گلزنی احمد نورالله‌ی پیروز آن لقب گرفت.
 

الکلاسیکوی حذفی صحنه ماندگار کم نداشت، اخراج کی‌روش و سروش رفیعی به خاطر آن جنگ معروف، پنالتی از دست رفته سپاهان و گل پرسپولیس روی تأثیر گذاری سیاوش یزدانی و حسرت این مدافع ماندگار ترین سکانس‌های این بازی جذاب لقب گرفتند، پرسپولیس که با این پیروزی راهی مسابقه فینال شد فاتح این جنگ تمام عیار بود.

پیوس، هواداران داماش و قهرمانی سرخپوشان

سکانس ماندگار بعدی به عجیب‌ترین اتفاف فوتبالی چند سال اخیر برمی‌گردد، جایی که پرسپولیس قرار بود از ساعت ۲۱ در چهارچوب فینال مسابقات لیگ برتر به مصاف داماش برود، اما سرانجام با تأخیر ۱۳۹ دقیقه یکی از دیرترین جشن‌های قهرمانی جام حذفی را جشن گرفت.

ماندن هواداران داماش پشت درب، آخرین حضور برانکو روی نیمکت پرسپولیس، جملات فرشاد پیوس در برنامه تلویزیونی مبنی بر برگزاری مسابقه و قهرمانی سرخپوشان ماندگار ترین سکانس‌های فوتبالی بود که در روز ۱۱ خرداد آغاز شد و در ۱۲ خرداد به پایان رسید، پرسپولیس سرانجام فاتح این سکانس ماندگار لقب گرفت.

استراماچونی آمد و رفت

سکانس ماندگار بعدی آمدن استراماچونی بود، سرمربی جوان و کاربلد ایتالیایی که در روز ۲۳ خرداد ماه سرمربی استقلال شد و دوران کوتاه و طلایی را برای هواداران این تیم به ارمغان آورد، عصبانیت‌های مرد ایتالیایی صحنه‌های ماندگاری را از او بر جای گذاشت.

شلیک کی‌روش، درخشش محبی

سکانس ماندگار بعدی به پیروزی مقتدرانه سپاهان در تهران و مقابل پرسپولیس برمی‌گردد، جایی که سپاهان با گل‌های محبی و کی‌روش پرسپولیسِ کالدرون را به زانو در آورد.

شلیک کی‌روش، درخشش محبی و واکنش جالب قلعه نویی به شعار "رئیس مافیا کیه؟ " صحنه‌های ماندگار این بازی را لقب زد، سپاهان با این پیروزی فاتح دومین سکانس ماندگار الکلاسیکو فوتبال ایران لقب گرفت.

حضور بانوان و ۱۴ گله کردن کامبوج

شاید بتوان ماندگار ترین صحنه سال ۹۸ فوتبال ایران را به حضور بانوان در ورزشگاه آزادی در روز ۱۸ مهر و زدن ۱۴ گل به کامبوج اختصاص داد، روزی ماندگار که شاید تنها روز زیبای فوتبال ایران با ویلموتس باشد!

رکورد شکنی نیازمند

سه آبان ماه برای نیازمند روز خاصی لقب داشت، روزی که در آن پیام بالاخره رکورد بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه در فوتبال ایران را شکست و با تشویق هواداران روبه‌رو شد. نیازمند بعد از ثبت این رکورد نیز عملکرد خوبی داشت اما پنالتی محمد نوری در بازی سپاهان با پارس جنوبی سرانجام به روند فوق العاده نیازمند پایان داد.

جام برای هیچ

۹ آبان ۹۸ فوتبال ایران یک صحنه عجیب دیگر نیز به چشم دید، اهدای جام قهرمانی سوپرجام به پرسپولیس، نکته عجیب این قهرمانی این بود که پرسپولیس برای این جام با هیچ تیمی بازی نکرد و به دلیل اینکه قهرمانی لیگ و جام حذفی را گرفت جام را به آنها اهدا کردند.

شکست مقابل عراق

تیم ملی ایران در روز تلخ خود در عصر ۲۳ آبان ماه مقابل عراق با دو گل شکست خورد، شکستی که با حواشی قبل از آن زمینه ساز برکناری ویلموتس شد، روز تلخی که تنها صحنه زیبای آن برای ایرانی‌ها حرکت زیبای محبی و گل نورالله‌ی بود. این سکانس تلخ را می‌توان تلخ‌ترین صحنه فوتبال ایران در سال ۹۸ دانست.

از دست رفتن رتبه نخست آسیا

تلخ‌ترین صحنه فوتبال ایران بعد از شکست مقابل بحرین و عراق از دست رفتن رتبه نخست آسیا بود، اتفاقی که سرانجام در یکم آذرماه اتفاق افتاد و ایران بعد از چندین سال طلایی و صدرنشینی بر بام آسیا با سقوط شش پله‌ای مقام خود را در آسیا از دست داد.
 

استراماچونی بالاخره نبرد!

سکانس ماندگار بعدی فوتبال ایران متعلق به بازی حساس سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان است، جایی که سپاهان با گل دقایق پایانی نورافکن از شکست مقابل استقلال گریخت. توقف استقلال بعد از بردهای متوالی مهم‌ترین اتفاق سکانس ۹ آذر فوتبال ایران بود.

سرانجام اسکوچیچ

۱۷ بهمن‌ماه ۹۸، روزی که سرانجام اسکوچیچ به آرزویش رسید، ثبت صحنه‌ای که کمتر کسی انتظار آن را داشت دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران شد تا قلعه نویی به سپاهان برسد و دایی همچنان بدون تیم بماند.

پرسپولیس و سپاهان بازی که برگزار نشد

پرسپولیس و سپاهان قراربود یکی از حساس‌ترین بازی‌های سال ۹۸ فوتبال ایران را چهارم اسفندماه در نقش جهان برگزار کنند، بعد از اعلام اینکه بازی باید در ورزشگاه خالی انجام شود هواداران سپاهان خواستار عدم حضور سپاهانی‌ها در زمین شدند.

خواست هواداران سپاهان باعث شد، سپاهانی‌ها دیر به ورزشگاه برسند و پرسپولیسی‌ها بدون حضور سپاهان و با حضور داوران صف آرایی کنند، تمرین سپاهانی‌ها در راهرو و صف آرایی سرخپوشان بدون حضور بازیکنان سپاهان صحنه‌های عجیب و ماندگار این دیدار بود.
 

کرونا، ورزشگاه‌های خالی و تعطیلی

صحنه‌های آخر فوتبال ایران در سال ۹۸ مربوط به ورزشگاه‌های خالی می‌شود؛ صحنه‌هایی که سرانجام به تعطیلی لیگ کشیده شد.

کد خبر 415636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.