تعرفه واردات اقلام بهداشتی، صفر است/ قیمت مصوب مرغ گرم ۱۲,۴۰۰ تومان

جانشین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: صادرات محصولات و اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی به خارج از استان انجام نشده اما تعرفه واردات این اقلام از خارج کشور صفر شده است.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نحوه نظارت و بازرسی سازمان صمت اصفهان بر عملکرد برخی واحدهای صنفی غیرمرتبط با زمینه فعالیت بهداشتی که در اصفهان اقدام به توزیع و فروش اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کرده‌اند، اظهار کرد: این سازمان در مواردی که گزارش‌هایی مبنی بر تخلف برسد در قالب گشت مشترک بازرسی با همکاری معاونت غذا و دارو و تعزیرات حکومتی اقدام به بازرسی و برخورد با متخلفان خواهد کرد.

وی با اشاره به احراز صلاحیت فروش این واحدها، افزود: چنانچه اسناد و مدارک دال بر مجوزها بررسی و از مرجع صالحه صادر نشده باشد، تخلف است.

جانشین رئیس سازمان صمت اصفهان درباره نظارت بر فعالیت افرادی که به صورت خانگی اقدام به دوخت و تولید ماسک کرده‌اند که بعضاً از استاندارد لازم برخوردار نیست، توضیح داد: اینگونه اقدامات جزو مشاعل خانگی نیست و ما هیچ گونه تاییدیه به این افراد صادر نکردیم، چنانچه شخصی شکایتی داشته باشد از طریق مراجع صالحه پیگیری کند، باید مردم از مراجع مجاز اقدام به خرید کنند. هرچند اگر واحدهای تولیدی دارای شرایط و استانداردهای لازم باشند منعی برای تولید نیست.

جلیلی در پاسخ به این سوال که بسیاری تولیدکنندگان رسمی استان تغییر رویه داده و تولیدشان را بر محصولات و اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی متمرکز کرده‌اند، با این وجود در استان کمبود زیادی در زمینه اقلام بهداشتی در همه صنوف و استفاده عام احساس می‌شود، دلیل این امر چیست؟ آیا این اقلام صادر یا قاچاق می‌شود؟ گفت: در صورت کمبود، درخواست واردات از سایر استان‌ها و افزایش ظرفیت واحدهایی که توانایی داشته باشند را در دستور کار داریم که این مهم نیز با معاونت غذا و دارو است، صادراتی به خارج از استان انجام نشده اما تعرفه واردات این اقلام از خارج کشور صفر شده است.

وی تعداد تولیدکنندگان رسمی اصفهان در زمینه اقلام بهداشتی که زیر نظر سازمان صمت فعالیت می‌کنند را متغیر دانست و بدون توضیح درباره اقدامات این سازمان برای رفع کمبود این اقلام در استان، گفت: تعداد واحدها با توجه به تغییر خطوط تولید متغیر است و صادر کننده مجوز معاونت غذا و دارو است.

جانشین رئیس سازمان صمت اصفهان پیرامون اینکه چند واحد در استان مجوز موقت فعالیت در زمینه تولید اقلام بهداشتی گرفته‌اند و این مجوزها تا چه تاریخی اعتبار دارند، خاطرنشان کرد: این موارد زیر نظر معاونت غذا و دارو انجام می‌گیرد.

قیمت گوشت مرغ گرم در بازار ۱۲,۴۰۰ تومان است

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد گوشت وارداتی با قیمت زیر نرخ بازار برای تنظیم و تعدیل قیمت گوشت قرمز به بازار عرضه می‌کند، در حالی‌که اکنون فروشگاه رفاه گوشت وارداتی را با قیمت هر کیلو ۹۸ هزار تومان عرضه می‌کند که خود به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند، نظارت و بازرسی این سازمان بر قیمت گوشت و مرغ به چه صورت است و قیمت مصوب این اقلام چقدر است؟ توضیح داد: نظارت به دو صورت است یا از طریق واحد بازرسی سازمان صمت است و یا از طریق بازرسان اتاق اصناف که گاهی در گشت‌های مشترک انجام می‌گیرد.

وی افزود: قیمت مصوب مرغ منجمد ۱۱ هزار و ۶۰۰ و قیمت گوشت مرغ گرم بازار ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

جانشین رئیس سازمان صمت اصفهان اضافه کرد: هر کیلو گوشت قرمز منجمد ۳۸ هزار تومان است، گوشت گوسفندی گرم درجه یک با ۱۵۰ گرم دنبه در بازار هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان است.

جلیلی درباره برنامه‌ریزی استان برای تأمین مایحتاج مردم برای عید نوروز و ماه رمضان، گفت: برای شب عید اقلامی از قبیل میوه و مرکبات (پرتقال و سیب) جمعاً به میزان شش میلیون کیلوگرم (چهار میلیون کیلوگرم پرتقال و دو میلیون سیب درختی) و علاوه بر آن مرغ و گوشت گوسفند توسط پشتیبانی امور دام تدبیر شده است.

کد خبر 415216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.