۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مدیریت ذهن برای مقابله با کرونا

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در خصوص بیماری کرونا گفت: این بیماری ذهن و قوای شناختی افراد را به واسطه اضطراب و تهدیدی که به وجود می‌آورد، تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با وجود اینکه از شیوع ویروس کرونا چندین ماه می‌گذرد، اما هنوز هم این ویروس در حال قربانی گرفتن و انتشار است. اخبار منتشر شده نشان می‌دهد کرونا ویروس چنان هم کشنده نیست، اما سرعت شیوع و انتقال بالایی دارد.

اگرچه محققان در سراسر دنیا برای تولید دارو و واکسن این بیماری بسیج شده و گروهی دیگر نیز به دنبال ساخت و طراحی کیت‌های تشخیصی با هزینه‌هایی کم هستند، اما انتشار اخبار ویروس کرونا ذهن افراد را درگیر کرده است. در همین راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از همان روزهای اولیه شیوع این بیماری در کشور، طرح پایلوت را آغاز کرد تا اطلاع رسانی درستی در این حوزه انجام شود.

نیلی احمدآبادی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در این باره گفت: این بیماری ذهن و قوای شناختی افراد را به واسطه اضطراب و تهدیدی که به وجود می‌آورد، تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: مدیریت ذهنی به وسیله علوم شناختی کاری است که مد نظر ما بود و بازخوردهای خوبی نیز به همراه داشت؛ یکی از رسالت‌های ستاد در دسترس قرار دادن اطلاعات این حوزه برای عموم است.

احمدآبادی خاطرنشان کرد: در این راستا کلیپ‌هایی با حمایت معاونت ساخته شد و در شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع رسانی درست منتشر شد؛ در این صورت افراد کمتر در معرض اطلاعات غلط قرار می‌گیرند و ابهامات آن‌ها رفع می‌شود.

کد خبر 415205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.