زنان سرپرست خانوار برای دریافت بسته معیشتی در اولویت هستند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته که طی مکاتباتی که با معاون اول رئیس جمهور داشته‌ایم مقرر شده زنان سرپرست خانوار، برای دریافت این بسته‌ها در اولویت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست به نقل از معصومه ابتکار نوشت:

" زنان سرپرست خانوار برای دریافت «بسته معیشتی» در اولویت هستند

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ضمن تشریح برنامه‌های این معاونت برای کاهش عوارض اقتصادی بحران #کرونا میان اقشار آسیب پذیر زنان گفت:

در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته که طی مکاتباتی که با معاون اول رئیس جمهور داشته‌ایم مقرر شده زنان سرپرست خانوار به ویژه زنانی که از دستگاه‌های حمایتی دیگری بهره مند نیستند، برای دریافت این بسته‌ها در اولویت قرار گیرند.

تبدیل موقت کارگاه‌های زنان کار آفرین به تولید ماسک و لوازم بهداشتی

⁩ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای زنان جهت تولید لوازم بهداشتی

⁩دولت معافیت‌هایی پیش بینی کرده که برای بنگاه‌های رسمی نیز استمهال بیمه‌ای و مالیات و مسائل بانکی در نظر گرفته است و امیدواریم بانک‌ها و بیمه‌ها نیز این موضوع را به ویژه برای زنان سرپرست خانوار عملیاتی کنند. همچنین معاونت به طور خاص پیگیری کرده تا این معافیت‌ها و حمایت‌ها برای زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار گیرد..

⁩در برنامه‌های دولت یازدهم برای توانمندسازی زنان در حوزه اقتصادی به ویژه زنان سرپرست خانوار، تکلیفی در بند ت ماده ۸۰ جهت حمایت و تدوین برنامه‌ای ملی برای زنان سرپرست خانوار برعهده معاونت زنان و خانواده قرار دارد.

⁩معاونت در این زمینه اقدام کرده و ستادی را خاص هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داشته است..

⁩تا کنون حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار پس از شناسایی، مهارت‌های عمومی، کسب و کار و تخصصی کسب کردند. هدف از طرح توانمندسازی زنان این بوده است که زنان مهارت کار آفرینی بیاموزند و بتوانند برای خود و دیگران نیز شغل ایجاد کنند.

⁩زنان سرپرست خانواری که از مراکز حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد حمایت مالی نمی‌شوند و مایلند کار و حرفه‌ای برای اشتغال خود بیاموزند می‌توانند با مراجعه به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌ها خود را معرفی کرده و خواستار ثبت نام در این دوره‌های آموزشی شوند. همچنین از سازمان‌های غیردولتی در موضوع کارآفرینی دعوت کردیم تا آنها نیز در این زمینه از زنان سرپرست خانوار حمایت کنند. "

کد خبر 415005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه رحمانیان IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    0 0
    من مستمری بگیر بهزیستی هستم...سرپرست خانوار. ..با یه بچه به من بسته معیشتی کرونا تعلق نگرفته. ..به نظر شما یه زن تنها و بیکار و اجاره نشین چه جوری با نود تومن یارانه. ..۱۰۳ معیشتی و ۲۱۵ تومن مستمری زندگی بچرخونه ...به والله خسته شدم از بس قرض کردم از این و آون. ..با ۴۰۰ تومن کدومتون هم کرایه خونه میتونین بدین هم خرج خونه .....به فکر ما هم باشین ما هم از آفریده های خدا هستیم که محتاج و دین کسی نباشیم ...ولی چه جوری بتونم نباشم امسال عیدی هم ندادن. ... معیشتی هم که تعلق نگرفت ...تو رو خدا فقط عمل کنین به گفته هاتون. ....