مردم هنوز بیماری کرونا را جدی نگرفتند/ حتی یک ماه خانه نشینی انتظار زیادی نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: با وجود اینکه کادر درمانی بیمارستان‌ در خط مقدم مقابله با این بیماری فعالیت می‌کنند و در خطر جدی هستند اما می‌بینیم شهروندان این بیماری را هنوز جدی نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، ناصررستمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهروندان باید بیماری کرونا را جدی بگیرند، اظهار کرد: در کشور روند نزولی ابتلاء به ویورس کرونا را شاهد نبودیم و این یک زنگ خطر جدی نسبت به گذشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تأکید کرد: امسال به دلیل مقابله با انتشار ویروس کرونا در ایام نوروز خانه نشین و فعالیت‌های اجتماعی غیر ضروری را حذف کنیم.

رستمی گفت: اگر می‌خواهیم ویروس کرونا در جامعه محدود شود و آمار ابتلاء به این بیماری کاهش پیدا کند فقط باید حلقه انتقال انسان به انسان شکسته شود.

وی تصریح کرد: با دیدن جمعیت در بازار و سطح شهر احساس نگرانی دارم، تعدادی از پرسنل بخش درمانی بیمارستان حدود سه هفته است که خانواده خود را ندیدند، انتظار زیادی نیست که از شهروندان بخواهیم یک ماه در منزل خود بمانند و به مراکز خرید نروند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تأکید کرد: شکست ویروس کرونا در دست تک تک مردم است و همه مردم مسئول هستند زیرا در صورتی که این بیماری پخش شود تمام ما مقصر هستیم.

رستمی با بیان اینکه آمار مبتلایان از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان باید اعلام شود و هیچکدام از واحدها مجاز به ارائه آمار نیستند، گفت: آمار مبتلایان مخصوص افرادی است که مشغول برنامه ریزی و پایش هستند.

وی با تأکید بر اینکه مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: با وجود اینکه کادر درمانی بیمارستان در خط مقدم مقابله با این بیماری فعالیت می‌کنند و در خطر جدی هستند اما می‌بینیم شهروندان این بیماری را هنوز جدی نگرفته‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که از ورود مسافران به گلپایگان جلوگیری شود که در این زمینه نیروی انتظامی، بسیج و پلیس آمادگی لازم را داشتند، البته یکسری اصول و ساز و کارها باید فراهم می‌شد که اکنون این اتفاق رخ داده و در حال اجرا است.

رستمی با بیان اینکه ستاد کرونا در شهرستان از همان روزهای نخست تشکیل شد، گفت: افرادی که در زمینه ویروس کرونا تمایل به کمک نقدی دارند وجه خود را به حساب انجمن خیریه بهداشت و درمان شهرستان واریز کنند و ماسک و دستکش را به شبکه بهداشت تحویل دهند، تمام تجهیزات طبق پروتکل در اختیار کارکنان بهداشت و درمان قرار دارد.

وی افزود: در ایام نوروز تعطیلی نداریم و تمام تلاش ما کم شدن آمار ورودی بیمار به بیمارستان است که در این زمینه در شهر گلشهر و گوگد مراکزی را فعال خواهیم کرد و در شهر گلپایگان مرکز سید مهدی صحت در دو شیفت خدمات دهی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان خاطرنشان کرد: این امکان وجود ندارد که بیمارستان آیت الله گلپایگانی شهر گوگد را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم، اما برای این منظور، مکانی در نظر گرفتیم که اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کرد از آن استفاده کنیم.

کد خبر 414950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.