۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
افزایش سرانه فضای سبز در شاهین‌شهر

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر گفت: با تلاش نیروهای این سازمان در سال ۹۸ حدود یک مترمربع به سرانه فضای سبز هر شهروند شاهین شهری اضافه شده است.

علی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتخاب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر به عنوان واحد برتر خدمات سبز کشور در سال ۹۸، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار فضای سبز جدید در این شهر با اولویت مناطق کم‌برخوردار احداث شد هم‌چنین در هفته درختکاری هشت هزار نهال رایگان بین شهروندان برای کاشت در منازل توزیع شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هکتار فضای سبز در شاهین‌شهر وجود دارد و سرانه هر شهروند حدود ۲۰ مترمربع است که با توجه به موقعیت اقلیمی این شهر قابل مقایسه با استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر افزود: در راستای ارتقای مؤلفه‌های زیست پذیری در سال گذشته بیش از ۵۰ طرح توسعه و نگهداری فضای سبز با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

عرب تصریح کرد: اجرای طرح‌های سیستم تله متری و مانیتورینگ مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ آب فضای سبز، خط لوله ۳۱۵ تقویت شبکه آبرسانی پارک‌های شرقی شهر، خط لوله انتقال ۳۱۵ میلیمتری پلی اتیلن تقویت شبکه آبرسانی فضای سبز محدوده گلدیس، سیستم آبیاری تحت فشار در بلوارها، اجرای خط لوله ۱۶۰ میلیمتری پلی اتیلن تقویت شبکه آبرسانی محدوده هشت بهشت و شبکه آبیاری و احداث فضای سبز محدوده‌های فاز دو مسکن مهر، فاز دو سهراب سپهری، کوی کارمندان، محله پردیس، گذر پیاده فاز یک گلدیس و رینگ دوچرخه‌سواری خیابان دکتر محمود حسابی از مهم‌ترین پروژه‌های فضای سبز شاهین شهر در سال گذشته بوده است.

وی افزود: مطالعات طرح ارتقای تصفیه‌خانه تکمیلی پساب مورد استفاده در فضای سبز با انتخاب مشاور رتبه یک و با هماهنگی اساتید برجسته دانشگاهی انجام شده و پس از تأیید طرح، آگهی مناقصه منتشر شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر با بیان اینکه با اجرای پروژه ارتقای تصفیه‌خانه راندمان آبیاری افزایش می‌یابد، عنوان کرد: نقشه GIS شبکه آبیاری فضای سبز این شهر تهیه شده است.

عرب گفت: با اجرای پروژه سیستم تله متری و مانیتورینگ مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ آب شبکه آبرسانی هوشمند شده و از هرگونه هدر رفت آب در مسیر انتقال جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از هشت مقاله علمی کارشناسان این سازمان در همایش‌های ملی و بین‌المللی ارائه و پس از پذیرش از سوی داوران، چاپ شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر با اشاره به اجرای طرح‌های دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه‌های سازمان، عنوان کرد: با استفاده از بیش از ۸۰ تن برگ‌های خزان شده درختان در فصل بیش از ۱۵۰ تن ورمی‌کمپوست تولید شد.

عرب گفت: مراحل پایانی مطالعات طرح ذخیره‌سازی آب در دریاچه مصنوعی، احداث پارک کوهستانی در ضلع غربی اتوبان آزادگان به مساحت بالغ بر یکصد هکتار و ادامه طرح‌های توسعه و بهره‌برداری از شبکه آبیاری تحت فشار، اجرای نرم‌افزار تحت وب نظارت بر فعالیت پیمانکاران و حذف کاغذ جهت تنظیم گزارش‌های روزانه از برنامه‌های این سازمان در سال ۹۹ است.

کد خبر 414740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.