مردم از حضور و ازدحام در باغ رضوان خودداری کنند

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: مردم باید از حضور و ازدحام در آرامستان باغ رضوان در این ایام به طور جدی پرهیز کرده و زیارت اموات را به بعد از عبور از بحران کرونا و زمان مناسب دیگری موکول کنند.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی اسلامی زیارت اهل قبور به عنوان یکی از اعتقادات فرهنگی و سنت‌های دیرینه مورد توجه بوده و همیشه در آستانه سال نو به ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال و اولین روز سال مقید و پایبند به آن هستیم تا با زیارت اموات، آنان را نیز از فاتحه و خیرات بهره‌مند و در شادی خود سهیم کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص فعلی شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر آن و نظر به اینکه تجمع بر مزار متوفیان، تهدید جدی برای سلامت بازماندگان است ضمن احترام به اعتقادات و سنت‌های شهروندان، انتظار می‌رود مردم از حضور و ازدحام در آرامستان باغ رضوان در این ایام به طور جدی پرهیز کرده و زیارت اموات را به بعد از عبور از بحران کرونا و زمان مناسب دیگری موکول کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعطیلی این سازمان به عنوان یک سازمان خدمات‌رسان امکان‌پذیر نیست، زیرا اشخاصی که بستگان خود را از دست داده و داغدار هستند به ناچار باید برای انجام مناسک خاکسپاری به آرامستان باغ رضوان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با هدف حفظ سلامت شهروندان، مراجعه‌کنندگان و افزایش ایمنی افراد و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و عدم اشاعه این بیماری را با جدیت و اهتمام ویژه به عمل آورده است، گفت: گندزدایی و ضدعفونی تمام فضاها و مکان‌های عمومی خودروها و تجهیزات به کار گرفته شده برای حمل، تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان به صورت روزانه انجام و همه همکاران و پیمانکاران و مراجعان ملزم به رعایت موازین و اصول بهداشتی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی شده‌اند.

مرادی ادامه داد: در همین راستا از بستگان متوفیانی که ناچار به حضور در آرامستان برای دفن اموات خود هستند، درخواست می‌شود از برگزاری مجالس ترحیم خودداری کرده و از تجمعات به طور جدی اجتناب کنند.

کد خبر 414702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.