لیورپول ۲-۳ اتلتیکو؛ حکایتی از دو دروازه‌بان

در یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، دروازه‌بانان دو تیم لیورپول و اتلتیکو مادرید با عملکردهای متضاد خود تفاوت‌هایی را رقم زدند که منجر به صعود اتلتیکو و حذف لیورپول شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، جدال میان لیورپول و اتلتیکو مادرید تقابل دو اندیشه متفاوت و متضاد بود. تقابلی که دروازه‌بانان دو تیم مهره‌های اصلی در شطرنج دو مربی بودند، یکی شاه و دیگری پیاده!

در یک سمت از میدان، یان اوبلاک با نمایشی استثنایی و خیره کننده بارها و بارها لیورپول را ناکام کرد. اما در سوی دیگر، آدریان به عنوان دروازه‌بان ذخیره لیورپول نه تنها به همه توپ‌ها نه نگفت، بلکه حتی یک گل نیز تقدیم حریف کرد.

هرچند واینالدوم با ضربه سر خود در نیمه اول و فیرمینو در نیمه دوم موفق شدند دروازه اوبلاک را باز کنند، اما این دروازه‌بان در این مسابقه ۹ مهار موفق توپ داشت. دروازه‌بان اتلتیکو آنقدر خوب عمل کرد که جوردن هندرسون کاپیتان لیورپول در پایان بازی در ستایش عملکرد وی گفت: اوبلاک سیوهای فوق العاده ای داشت و در چند مقطع حساس مانع از گلزنی ما شد و اتلتیکو را در جریان بازی نگه داشت.

هرچند این شب فقط برای اوبلاک فراموش نشدنی نیست! آدریان، دروازه‌بان ذخیره لیورپول شب اسفباری را پشت سر گذاشت و تنها ۱۶۷ ثانیه پس از گل فیرمینو که لیورپول را به مرحله بعدی می‌برد، وی با اشتباهی فاحش باعث شد تا موقعیت بسیار خوبی نصیب یورنته شود. آدریان حتی در جبران اشتباه خودش نیز موفق نبود تا به این ترتیب، احساس پیروزی تنها چند دقیقه در اتمسفر آنفیلد دوام داشته باشد.

این اولین باری نیست که تیم لیورپول ضربه‌های جبران ناپذیری به خاطر اشتباهات دروازه‌بانانش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا می‌خورد. اشتباهات کاریوس در فینال سال ۲۰۱۸ قطعاً از ذهن هیچ هوادار فوتبال پاک نخواهد شد.

با این حال، یورگن کلوپ پس از پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی از دروازه‌بان تیمش اینچنین دفاع کرد: حتی برای یک ثانیه آدریان نباید سرزنش شود. او در لحظات بسیاری تیم ما را نجات داده و عملکرد فوق العاده ای داشته است. درست است که اشتباه او باعث به ثمر رسیدن گل اول شد. اما ما دو گل دیگر نیز پس از آن دریافت کردیم و گلی نزدیم. ما صرفاً به خاطر اشتباه آدریان حذف نشدیم و دلایل متعددی برای شکست خوردن ما وجود دارد.

کد خبر 414630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.