۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
جذاب‌ترین محله‌های برلین

تفریحات شبانه‌روزی، چشم‌اندازهای فرهنگی بی‌نظیر و تاریخ غنی، برلین را در میان پرشورترین شهرهای جهان جای داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت آلمان محله‌های بی‌شماری را در برگرفته است که هر محله با ویژگی منحصر به فرد خود هویتی پویا و جهانی برای کل کشور به ارمغان آورده است. زیبایی محله‌های برلین به حدی است که گویی گلچینی از محله‌های سراسر جهان در یک شهر تجمع کرده است تا پایتختی متفاوت با سایر شهرهای جهان به وجود آورد. هر محله در برلین با محله همجوار خود متفاوت است و با ویژگی خاص خود علاقمندان و کاوشگران خاصی را به سمت خود جلب می‌کند. هرچند تعداد محله‌های شگفت‌انگیز در برلین کم نیست اما در ادامه زیباترین آن‌ها را توصیف می‌کنیم:

فریدریخساین

فریدریخساین که در زمان‌های قدیم به محله فعالیت‌های ضد فرهنگی برلین معروف بود، پس از فروریختن دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ با شورش‌های زیادی بین ساکنان غیر قانونی و پلیس مواجه شد. این محله که در شرق برلین واقع شده است، امروزه محیطی دوستانه و متفاوت دارد و مکان‌های جدید جایگزین فضاهای غیرقانونی و ضدفرهنگی سابق شده است.

فریدریخساین از طریق پل اوبرباوم بر فراز رود اسپری به منطقه کوئتسبرگ وصل می‌شود و باشگاه‌های تکنویی مانند برگهاین در آن واقع شده است. دیوارنگاره‌های سیاسی دیوارهای گالری ایست ساید، بخشی حفاظت‌شده از دیوار برلین، را پوشانده است در حالی‌که ردیف بناهای متعلق به دوران حاکمیت شوروی در خیابان کارل مارکس هنوز دیده می‌شود. بوتیک‌های مستقل و غذاخوری‌های سنتی نزدیک محوطه سرسبز بوکساگنا پلاتز جمعیتی از کشورهای گوناگون را به سمت خود می‌کشاند وسینماهایی که در فضای باز برگزار می‌شود روزانه میزبان تعداد زیادی از شهروندان برلینی است.

کرویتسیبرگ

منطقه وسیع کرویتسیبرگ، که به کروزبرگ نیز شهرت دارد، زمانی مرکز موسیقی پانک آلمان بشمار می‌رفت و با وجود مخالفت مقامات رسمی شهر، گروه‌های موسیقی پانک فعالیت خود را ادامه می‌دادند. امروزه کرویتسبرگ ضمن حفظ پیشینه خود به مرکزی مملو از رویدادهای جذاب استارتاپ‌های خلاق و رسانه‌های دیجیتالی است.

کرویتسبرگ با دانشجویان و هنرمندان و جمعیت بزرگی از ترک‌ها، شامل رستوران‌های بسیار در اطراف کتبوسرتر است. منطقه ویژه برگمان‌کیز در کویتسبرگ به‌خاطر فروشگاه‌های دست‌دوم‌فروشی، کافه‌های آرام و ویکتوریا پارک خوش‌منظره‌اش مشهور است. در مارکتال نئون، منطقه‌ای شلوغ نزدیک پارک گورلیتزر، هنر خیابانی، میخانه‌های غیررسمی، و دکه‌های غذا به‌چشم می‌آید و مسیرهای سایه در طول آبراه لندفیر دوستداران پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و گذری‌ها را جلب می‌کند.

نویکولن

نویکولن یکی از بین‌المللی‌ترین مناطق برلین است که در چند سال اخیر تحولات چشمگیری داشته است. بلوارهای شلوغ آن شامل هوموس‌خوری‌ها، شیرینی‌فروشی‌های خاورمیانه‌ای و فروشگاه‌های دارای تخفیف است و در کنار خیابان‌های منحصربه‌فرد آن فروشگاه‌های کلاسیک و کافه‌های امروزی تعبیه شده است که دانشجویان و هنرمندان را به سمت خود جلب می‌کند. افرادی که به گرفتن تخفیف در حین خرید علاقمند هستند به بازار ترک کنار آبراه در خیابان مایباخ‌اوفه جلب می‌شوند تا محصولات و ادویه‌جات و منسوجات را عمده بخرند.

ریکس‌درف

منطقه کوچک ریکس‌درف منطقه‌ای آرام با فضایی روستایی است که در قلب محله نویکلن واقع شده است. زمان پیدایش این محله به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد یعنی زمانی که بافنده‌های اهل بوهم، سرزمینی تاریخی در اروپای مرکزی، برای اولین بار در آن ساکن شدند. خیابان‌های سنگفرش شده و خانه‌های روستایی بسیار زیبا این محله را از سایر مناطق برلین متمایز و دوستداران طبیعت را جلب کرده است. رستوران‌ها و کافه‌هایی که به شکل کلبه‌های روستایی و از چوب در سراسر منطقه احداث شده است، ریکس‌درف را به یکی از محبوب‌ترین مناطق برلین و حتی کشور آلمان تبدیل کرده است.

ترپتوو

بخش وسیع ترپ‌تو کوپنیک پارک ترپ‌تاور، یادمان عظیم جنگ با شوروی و محله پلانتروالد را در بر گرفته است و شهربازی متروک اسپری‌پارک در آن واقع شده است. مناطق پیش‌تر صنعتی ابرشون‌وایده و نیدرشون‌وایده مملو از استودیوها و گالری‌های هنری است و هنرمندان بسیاری را از سراسر کشور آلمان به سمت خود جلب می‌کند.

مرکز چندمنظوره فونک‌هاوس برلین، که زمانی دفتر مرکزی رادیوی آلمان شرقی بود، در این محله قرار دارد و شامل استودیوهای ضبط است و کنسرت و رویدادهای مختلفی در آن برگزار می‌شود. فضاهای سبزی که در سراسر منطقه گسترش یافته است پیوند عمیقی بین ساکنان منطقه مسکونی پلنتروالد و طبیعت به وجود آورده است.

کد خبر 414603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.